Golfhanske

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Golfhanske

Post by Thomaseh »

Hei, jeg kjøpte meg et par med: Nike Golf- Elite Feel II Golf Gloves fra rockbottomgolf og er egentlig kjempefornøyd, men når jeg da sjekker prisen her hjemme så er det uakseptabelt med tanke på hvor fort jeg sliter ut en hanske. 1 Hanske = 4 runder og 4 ganger på driving rangen. Noen som har noen tips om lignende hanske? Eller må jeg bare bestille enorme mengder med hansker fra rockbottom? :D
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfhanske

Post by furu »

Ikke hold så hardt. Slappere grep - hanskene varer. Og finn deg en billig type som treningshanske. Eller kjøp en Hirzl som varer, varer og varer.
Instagram @christianfuru
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golfhanske

Post by norrbaggen »

Thomaseh wrote:Hei, jeg kjøpte meg et par med: Nike Golf- Elite Feel II Golf Gloves fra rockbottomgolf og er egentlig kjempefornøyd, men når jeg da sjekker prisen her hjemme så er det uakseptabelt med tanke på hvor fort jeg sliter ut en hanske. 1 Hanske = 4 runder og 4 ganger på driving rangen. Noen som har noen tips om lignende hanske? Eller må jeg bare bestille enorme mengder med hansker fra rockbottom? :D
Får man fråga var du sliter på handsken? Det vanligaste felet många gör är att de håller köllen för mycket i handen och då glir greppet och lager hull.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Golfhanske

Post by Thomaseh »

Med mine gamle køller og samme hansken sleit jeg ut 2 hansker i året. Med mine nye køller sliter jeg som jeg skriver ut 1 hanske på 4 runder. Spiller jeg med mine gamle køller så sliter jeg ikke en hanske litt engang. Kan det ha noe med grepet på de nye køllene å gjøre?

Jeg sliter hansken all over, har fått hull på fingrene, mellom fingrene, og på høyresiden av håndflaten. Det siste vet jeg er fordi jeg holder litt for hardt, men der er det minst slitasje.
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Post Reply