Wedger

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Wedger

Post by oka »

Hei.
Vurderer å kjøpe meg nye wedger.
Har testet Royal Golf sine RG20 wedger siden jeg har en kompis som har gode betignelser der. Ikke at de er dyre fra før altså.
Har vært ok fornøyd med de men har lissom lyst på de mer kjente merkene. Sitter mye i hodet her tror jeg.

Hva vil dere anbefale av wedger ?
Hcp mitt er 11,8 og vil si at mitt sterke område er nærspillet.
Har vært god med wedger tidligere men har lyst til å prøve noe nytt.

Kan dere komme med litt anbefalinger.
Ønsker noen som gir endel spinn.

Gi litt for og mot på deres anbefalinger.
Tenkte jeg skulle stikke innom Dormy i Gøteborg da jeg skal være der fra i morgen (torsdag) til fredag.
Blir også en runde på St.Jürgen siden jeg skal bo på det hotellet.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Wedger

Post by kristianffs »

http://www.rockbottomgolf.com/titleist- ... wedge.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne er vel kjent for å være bra, hvis det er et pent merke du vil se på, og litt ekstra kvalitet attåt ;)
Golf.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Wedger

Post by sumo »

jaja, oka. valgets kval, hehe ;)

nå vet ikke jeg om du er en slider eller en digger, men riktig bounce tror jeg er en fordel for den type spiller du er, og selvfølgelig på baneforhold da. du ønsker mye spinn sier du? det får du vel med de fleste kjente wedger idag vil jeg tro. ingen bombe at jeg kan anbefale titleist vokey ihvertfall.
fordelen med disse er at du har såpass mange bounce alternativer per loftet kølle, slik at du kan sette sammen det perfekte settet.
ca 1000,- pr. kølle er ikke det billigste alternativet, men det er verdt det syntes jeg. de varer lenge disse køllene.

ellers så er det jo ganske mange alternativer som er noen kroner billigere. nike sv, callayway jaws/x series, taylormade xft og ikke minst cleveland.

denne burde du også sterkt vurdere: bra og kule wedger
Last edited by sumo on 06 Jul 2011, 10:16, edited 1 time in total.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wedger

Post by furu »

Vokey til $109 hos rockbottom viser at de ikke alltid er billig. Enkelt å finne denne til $99 og også lavere på ebay.

Andre du må se på er;
Ping S Tour
Callaway Jaws
Nike X3X
Cleveland CG16

Jeg har skrevet en liten artikkel om slider vs. digger på bloggen min. Der finner du også videoklipp som viser hvordan du kan finne ut hva du er.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Wedger

Post by stianm »

Benyttet tidligere Titleist vokey wedger, og siden dette er numero uno wedge blant proffene overalt får jeg vel si at jeg var fornøyd jeg også :). Når disse begynte å bli slitt ut ville jeg ha noe annet, og landet på Taylormade XFT wedger med KBS skaft. Disse traff helt i blinken for meg. Good overall feel fra nærspill til fullsving. Ved fullsving får jeg også ut mer lengde med disse.

En absolutt fordel er at man kan bytte ut insert, slik at når rillene er nedslitt er det bare å handle nye inserts.

Stikker man på Super G nå så har de 30% på disse. På retail 899 kroner blir det ganske okai sum
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Wedger

Post by Friedman »

Først av alt, sjekk ut bloggen til furu og videoene fra Spencer Reynolds. Veldig informativt.

Ang. merker er min favoritt helt klart Titleist Vokey. Har vært borti litt av hvert, blant annet Cleveland og Nike. De gamle Nike VR gir MYE spinn, men sliter voldsomt på ballene, spesielt de med mykt skall. VR Pro har ejg ikke prøvd, men har bare lest positive kommentarer. Cleveland CG15 er nydelige, men jeg hadde feil bounce og grind ift min sving, men CG serien er veldig populære.

Har nå gått tilbake til Vokeys, 50-08, 54-14 og 58-12.
No laying up
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Wedger

Post by oka »

Takk for tilbakemeldinger.
Så nå også på Dormy i sverige at de har testrom.
Skal teste ut noen der og se hva ekspertene der sier.
Er viktig med en god wedge.

Jeg er veldig opptatt av nærspill og ikke så mye av utslagene at det må være driver.
Slår veldig ofte ut med 5/3 wood og får god nok lengde på de fleste baner til det.
Men i år har jeg også tatt i bruk driveren da jeg føler den begynner å sitte mer og mer også.

Takk igjen for tilbakemeldinger.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Wedger

Post by oka »

Da ble det kjøp av 3 nye wedger på Dormy og rakk også en runde med de igår kveld på Sank Jurgen.
Image

Dormy hadde et meget bra testsenter. Anbefales !!!
Gode instruktører som kunne anbefale.

Valget endte på Clevland CG 15. Dette anbefalte proen fremfor Vokey køllene faktisk.

Kjøpte 3 stk. 52g, 56g og 60g

Pris for 1: 899,- pr.stk
Pris for 2: 799,- pr.stk
Pris for 3: 699,- pr.stk.

2097 SEK for 3 wedger må si å være meget god pris. :)
Dette er ca 1800 NOK.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wedger

Post by furu »

Veldig bra pris og veldig bra wedger :D Godt valg oka.
Instagram @christianfuru
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: Wedger

Post by Bekken »

Kjøpte meg en PING TOUR S 60 grader for noen uker siden. Kunne ikke vært mer fornøyd. (1000 kr) PING har et relativt godt utvalg med forskjellig bounce osv. Dessverre spiller jeg da "feil vei" så var ikke det største utvalget til meg, men hadde relativt flax med valget mitt
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Wedger

Post by Sticho »

Jeg klarte, i forfjamselsen av å ha levert min første runde på 70-tallet, og glemme igjen 60-graderen min på hull 18. Var en Vokey, og merkelig nok har den ikke dukket opp i proshopen i etterkant.. :roll:

Jeg er nå på jakt etter en ny 60-grader, og kunne godt tenke meg å prøve et annet merke.
Noe som vet om det finnes en rabattert Callaway Jaws der ute en plass?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Wedger

Post by Friedman »

Sticho wrote:Jeg klarte, i forfjamselsen av å ha levert min første runde på 70-tallet, og glemme igjen 60-graderen min på hull 18. Var en Vokey, og merkelig nok har den ikke dukket opp i proshopen i etterkant..
Hva er problemet til folk?? Hvor tjukk i huet er man dersom man putter utstyr man finner rett i sin egen bag. Hvilken klubb var dette?
No laying up
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Wedger

Post by kristianffs »

Skal begynne å merke køllene mine, sånn at hvis jeg møter en med en eventuelt mistet kølle kan jeg dra fram 7'er jernet og hogge ned fjeset hans/hennes
Golf.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Wedger

Post by Sticho »

Friedman wrote:
Sticho wrote:Jeg klarte, i forfjamselsen av å ha levert min første runde på 70-tallet, og glemme igjen 60-graderen min på hull 18. Var en Vokey, og merkelig nok har den ikke dukket opp i proshopen i etterkant..
Hva er problemet til folk?? Hvor tjukk i huet er man dersom man putter utstyr man finner rett i sin egen bag. Hvilken klubb var dette?
Var på Fana. Nå skal det sies at den selvfølgelig fortsatt kan dukke opp. Det var fredag for en drøy uke siden, og jeg tror proshoppen var stengt på tidspunktet. Er jo ikke sikkert vedkommende har vært tilbake på golfklubben siden den gang. Har gitt beskjed til proen om at han må holde utkikk etter den.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Wedger

Post by furu »

Stempling av køllehoder 8-) Personlig preg og rimelig god sjanse til å kjenne den igjen i andres bag :D
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Wedger

Post by CharlieB »

Det pleier ofte å stå en kølle eller fem, samt noen head covers hver kveld utenfor proshoppen på fana. Gjenglemte ting, tror de har ett eller annet sted de gjør av greiene, så kommer det jo ann på hvem som kommer først på jobb dagen etter. Ikke sikkert proen var først og vet hva som ble funnet. Men som du sier, kan godt være noen som ikke har vært på banen siden og glemte det i det de gikk forbi.

Wedgene mine er så slått opp på sålene at jeg kjenner de igjen hvorsomhelst.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Post Reply