Hallo Tromsø

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

bestilte billett til Tromsø på mandag 5sept i går kveld litt på impuls. Planen er da å få spillt verdens nordligste 18 hulls bane. Er det noen som har planer om en runde mandag, utslag ca 14, litt kjedelig å gå der å sulle aleine liksom :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Hallo Tromsø

Post by Procli »

Tittei!
Du har valgt en bra tid for å komme nordover.. banen vil jeg si er ganske så bra nå.. (til Tromsø-nivå å være)
Har lyst å spille på mandag.. eneste minuset er at man jobber til kl 16 og lille-tøtta krever at Pappaen er hjemme mens mammaen er på jobb!

Men er jo mulighet å forhandle litt, så er ikke helt blankt nei fra meg... foreløpig! ;)
Har noen kompiser som muligens skal spille på mandag (noen av de har tilogmed ferie) - kan høre med de hvis du vil!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hallo Tromsø

Post by furu »

Dere må fikse noe når dere for storfint besøk :D Seriøst, en runde med Yorkie inneholder sikkert glimrende historier. Og glimrende spill?
Instagram @christianfuru
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hallo Tromsø

Post by wahwah »

Banen har vært "ødelagt" siden en gressbrann for tre år siden. Den begynner å ligne sin gamle glans og det blir nok en fin opplevelse. Skal på kurs nesten hele neste uke og er usikker på om jeg har tid til å avspassere fra klokka ett. Skal forsøke å jobbe meg gjennom noen saker i helga, så kan det kanskje bli ordnings. En annen mulighet er å forsøke å finne noen å spille med på facebookgruppa til klubben. Du hører fra meg, må kjenne litt på arbeidsviljen på lørdag :-)
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hallo Tromsø

Post by DuffyDuck »

Du skulle fått deg en runde men noen av Dons gutta. Meget trivelige folk og ordentlige golfere :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

furu wrote:Og glimrende spill?
Takker for fine ord Furu men tror nok at det er andre som må bidra med det for tiden, viser storhet om dagen, men desverre ikke i positiv forstand ;)

Imponerende ustabil faktisk,noen ganger lurer jeg fælt på disse golfgreiene, KM på Holtsmark i helgen, slår en grei drive på hull 11, ett nydelig 7 jern som dekker flagget hele veien og ligger en meter fra koppen, setter putten, og går videre til hull 12. Hooker 6 jernet ca 220 meter venstre ut i rødt, halvdøffer chippen såvvidt inn på green, slår 1ste putten akkurat frem til bakketoppen (men ikke over som var planen) og misser selvsagt på 4 meter i nedoverbakke og så tap-in for en fin trippel. Mulig at jeg ikke har skjønt det, gode spillere følger visstnok sukess opp med suksess, ser ut som jeg følger opp suxess med helt natta :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

Og wahwah og Procli, er helt overbevist om dere klare å årne ting og tang, selv om jeg har en forståelse for at lill tøtta kanskje er en preferanse naturligvis :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Hallo Tromsø

Post by Procli »

Ser dårlig ut for min del på mandag.... sorry Yorkie!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hallo Tromsø

Post by wahwah »

Jeg når det om vi utsetter tee off til rundt klokka 15. Du har ikke lagt igjen noe mobilnummer eller lignende. Send meg en PM på forumet om du ser den her Yorkie. Jeg kjører selvfølgelig.
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hallo Tromsø

Post by wahwah »

Curses
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hallo Tromsø

Post by kevin »

jeg tror han er der allerede :)
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Hallo Tromsø

Post by Procli »

Ble det noe "swong" over spillet idag Yorkie?
Synd du ikke kom i helgen... lørdag var jo en helt fantastisk fin dag her i Tromsø, søndag også!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

Var en fin dag i Breivikeidet i går også, procli, passe temperatur, tørt og fint, kom en liten regnskyll, men da var jeg allerede i bilen på vei tilbake til Tromsø :)

Tror jeg må få meg sånn tappelitaptalke greier, litt dumt at jeg missa meldinga di wahwah, hadde ikke vært noe problem å spille litt seinere siden jeg hadde sein retur :(

Da hadde du fått god underholdning på front (+11), forsøkte meg med en driver som sto innstillt på "ekstremslice" før jeg limte den fast i baggen med superlim og slo en kjetting rundt, og jern som det må ha vært noe feil med lie tror jeg, de gikk konsekvent 10 meter venstre for der jeg sikta og slo ballen, merkelige greier.

På back (+4) ble det 3wood direkte fra matta og etter å hatt en lang og alvorlig prat med jerna så begynte de å oppføre seg sånn nogelunde (hinta sånn lett om at det var mange fine nye Mizunosett på salg nå), spesiellt var gapwedgen i godlune på chippene.

Jeg kosa meg og gikk å titta på fjorden og fjellene, er jo en fabelaktig beliggenhet :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Hallo Tromsø

Post by Procli »

Ja, fine omgivelser er det.
Hva syns du om standarden på banen.. hva forventet du?

Det som er dumt med beliggenheten er at Breivikeidet er vell siste plassen i Troms at snøen smelter (føles ihvertfall slik ;)) Jeg bruker av og til å kalle plassen "et jævla snø-håll" når man ser bilder fra Breivikeidet i april (og dere der sørpå har allerede spillt 2 mnd med golf)

Edit: Jeg må vell oversette: "Et jævla snø-håll" = Å huff, så mye snø :lol:
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

Tromsø er en morsom bane, dog, man bør være litt realist når det er snakk om "verdens nordligste 18 hullsbane" og ikke forvente fløyelfairwayer og jevne raske greener, det blir på en måte helt unfair.

Ikke overdådig lang, men siden den er en "smal" skogsbane blir det grei lengde med plassering som er viktig på utslagene, og greenområdene er faktisk veldig bra. Jeg likte virkelig kulene som speiler åsene rundt banen, bunkeringa og de varierte slopene på greenene.

Fairway var, vel, gur generelt, men siden man fornuftig nok har ballplassering null problem. Greenene var litt treig hopp og sprett, men faktisk bedre enn jeg hadde stilt meg inn på.

Klarer man å stille om hodet fra "14 på stimpen" til "banen ligger på breddegrader med Sibir, Grønland og Nord-Canada) så synes ihvertfall jeg at det var en fin opplevelse. Man skal ikke bomme fairway mye for å være i grisetrøbbel, vrient å finne ballen blant krøkebær og lyng (jeg mista to baller som ikke var værre en litt vrient videre på f.eks Mikla eller Evje)

Der jeg kanskje hadde sett at man finsikta litt var tee's. Matteutslag er fornuftig så langt nord, men det må da gå an å finne en løsning som gjør at man kan pegge i riktig høyde ( jeg ga opp å finne brekte peg-topper, og spilte bare rett fra matte etter 3-4 hull)

Er ikke nok lokalkjent til å vurdere om Breivikeidet ligger i ei gorrat snæ-hålla, men hvis du sier det så er det sikker riktig:)

Og så litt bilder :)

Image
Tromso - 2nd green

Image
Tromso - 3rd

Image
Tromso - 7th green

Image
Tromso - 9th

Image
Tromso - 12th

Image
Tromso - 15th

Image
Tromso - 16th green

Image
Tromso - 18th

Voldsomt fin avslutning, par tre 180 meter rett mot Lyngsalpene

Hmm, sånn for å være litt i forkant, ringene i vannet skyldes Donald i venstrekant av bildet! Jeg hadde GIR (og 3-putt :oops:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Kongletrampern
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 17 Aug 2011, 09:03
Hcp: 13,6
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Hallo Tromsø

Post by Kongletrampern »

Utrolig vakkert :-)
Stikord: Natursti og ukvemsord....
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hallo Tromsø

Post by Smilende Sam »

Bra rapport, Yorkie. Flotte bilder!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hallo Tromsø

Post by kevin »

skjønner at jeg må prioritere en tur hjem neste sommer og få prøvd denne banen

flotte bilder
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hallo Tromsø

Post by Golffreak »

shit, snø oppe i fjellene?? :shock:

Ser jo utrolig vakkert ut, både omgivelsene og bane lay-outen da!
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hallo Tromsø

Post by Yorkie »

Endelig fått innstallert Premiere og fått konvertert avchd filmene til pc format, og en av de var en liten snutt jeg tok på Tromsø GK (tror det er hull 8)

Som dere ser, så er det litt hopp og sprett, og litt høyre og venstre (det bør nevnes at dette er forsøk #2, #1 var når jeg spilte hullet, så måtte jeg jo filme litt, og ganske typisk at den putten vingla i...:)

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply