R

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

R

Post by eivaan »

D
Last edited by eivaan on 24 Sep 2012, 19:41, edited 1 time in total.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: RBZ tp 9 driver med Ozik hd 6.0 stiff

Post by BomBom »

Har også RBZ Tp Tour, med Matrix HD6 X-stiff, og har gjort akkurat samme erfaring som deg.. Ballen ligger nå nesten foran forbenet, og det går så det griner.. :D
Prøver jeg å legge ballen på vanlig sted like innenfor hælen, blir det en herlig push som aldri finner veien tilbake til fairway..
Har fått tilbake følelsen av å kunne "grip it'n rip it" med denne driveren, og den er stygglang på gode treffer, og lang nok på dårlige.. Herlig sak..!! :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: RBZ tp 9 driver med Ozik hd 6.0 stiff

Post by furu »

Sikkert ganske forskjellige egenskaper i de skaftene. Ozik HD6 er lav spinn og lav/middels flight. Det er også mye mykere i skaftenden enn Phenom som er stiv i begge ender. Hvis Phenom sin profil passer deg best bør du kanskje se på et annet skaft i driveren.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: RBZ tp 9 driver med Ozik hd 6.0 stiff

Post by eivaan »

BomBom wrote:Har også RBZ Tp Tour, med Matrix HD6 X-stiff, og har gjort akkurat samme erfaring som deg.. Ballen ligger nå nesten foran forbenet, og det går så det griner.. :D
Prøver jeg å legge ballen på vanlig sted like innenfor hælen, blir det en herlig push som aldri finner veien tilbake til fairway..
Har fått tilbake følelsen av å kunne "grip it'n rip it" med denne driveren, og den er stygglang på gode treffer, og lang nok på dårlige.. Herlig sak..!! :)
Det var jo godt å høre at du også har den erfaringa...har vært litt innom at det er psyken som spiller meg et puss...:) Føler liksom at det blir rart å ha den så langt framme, men tanken er jo at hvis det funker så funker det :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: RBZ tp 9 driver med Ozik hd 6.0 stiff

Post by eivaan »

furu wrote:Sikkert ganske forskjellige egenskaper i de skaftene. Ozik HD6 er lav spinn og lav/middels flight. Det er også mye mykere i skaftenden enn Phenom som er stiv i begge ender. Hvis Phenom sin profil passer deg best bør du kanskje se på et annet skaft i driveren.
Har vært innom tanken, men har vært litt på rangen og tenker at ved å legge den fram i standsen og iom at det funker så tror jeg at jeg bare må venne meg til det :)
Post Reply