På utkikk etter reiseetui.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

På utkikk etter reiseetui.

Post by JonasB »

Hallo i stua :o

Er på utkikk etter reisekasse for bagen i hardplast. Noen som vet hvor/om noen fører det i Norge? Ser det er mange som har i stoff, men er da ute etter et i hardplast. Føler det er en smule bedre med tanke på holdbaret og hva den tåler av juling.

Håper det er noen der ute med noen gode tips :D

Og hvis det viser seg at det er uoverkommelig dyrt, om noen har tips til holdbare reisebager i stoff med avstivning :)

MVH JonasB
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by furu »

De gode trekkene i stoff er ekstremt solide. Ingen fare. Bruk en stang midt i bagen for å være ekstra sikker. Jeg har kuttet en gammel gardingstang slik at den er litt lenger enn driveren.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Yorkie »

Har reist med stoffbag i alle år (har slitt ut tre stk) uten en eneste skade. Har en sammenleggbar alu stang fra golfglove (funker sikkert bra kosteskaft også, men jeg slang med stanga på en bestilling hos TGW, kosta vel $15 så ikke allverden). Sånne plastkasser er nok best, men de veier fort en 6-8 kg (nå har Norwegian jo økt grensen til 20 kg, hurra!) så kanskje ikke noe stort problem lenger. Har ikke sett sånne noe sted i Norge, men Dormy har en variant med "hardtop" www.dormy.se
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by furu »

Vektgrensen skaper problem for tunge reisetrekk og hardplast. Helt enig. Den dingsen Yorkie har brukt er fin. Ogio har også noe, den heter "Stiff arm" hvis jeg ikke tar helt feil.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by kevin »

Skikkelige reisebagger i stoff har ofte en stiv bakside. Min Callaway reisebag har det og behøver ikke putte hverken kosteskaft/puter eller annet krimkrams i den. Velg en skikkelig stoffbag med sånn bakside og riktig utformet i toppen.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Yorkie »

http://www.clubglove.com/CG/ViewProd-SA ... oductID=18

Hehe, Stiff arm er det, har Ogio oem'et den er det jo greit å få tak i den her
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Yorkie »

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by furu »

kevin wrote:Skikkelige reisebagger i stoff har ofte en stiv bakside. Min Callaway reisebag har det og behøver ikke putte hverken kosteskaft/puter eller annet krimkrams i den. Velg en skikkelig stoffbag med sånn bakside og riktig utformet i toppen.
Har Odyssey bag med plate i ryggen. Allikevel - tar ingen sjanser så gardingstangen er på plass :)
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by veggiss »

Med 20kg grense går det fint med hardcase.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by madde »

Er det noen som vet om det går ann å få tak i en sånn "stiff arm"/Golf glove her i norge? ser at den koster 26$ men frakten kommer jo på 250-300 kr i tillegg.
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by JonasB »

Kjøpte denne og der trenger man ikke stang :D


http://onlinegolf.no/golfbagger/reisetr ... trekk.html

Men skaffer deg et stivt avløpsrør før turen så ordner det seg :) Evt om vi lager en ramme med noe rør for avstivning.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Golffreak »

Jeg har et bra reisetrekk/bag som har plate og flere puter enn de "vanlige" du finner i sportsbutikkene etc. Kosteskaft, stiff arm e.l. er essensielt, og jeg pakker bagen som regel slik;

- Skrur av hodet på driveren og legger dette i headcoveret enten inne i selve golfbagen eller midt i kofferten blant klær.
- Har en avkuttet kosteskaft som er litt lengre enn driveren, og taper driverskaftet og 3W sammen til stanga med duct/gaffa tape. Denne tape-remsa kan du også bruke opp igjen på vei hjem ved at du taper nedover som en spiral og tar den av forsiktig.
- Reisebagen min har stropper innvendig for å feste golfbagen til trekket. Bruk det og stram til!
- Dytter golfhåndklær innimellom køller i toppen og en runde rundt.
- To par golfsko (i skoposer) legger jeg i toppen ved siden av køllene (ja, bagen har litt ekstra rom:-)).

Ser at det har kommet flere reisebager som ser bra ut (hybrid trekk m/hardtop) etc, og blir kanskje det neste gang. Hard case synes jeg er litt overkill og tar jævlig mye plass når du skal oppbevare den da. Du blir neppe mest populær blant gutta når dere skal dytte alt av golfbager og kofferter inn i trange leiebiler heller..;-).

-
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by JonasB »

Golffreak wrote:
Ser at det har kommet flere reisebager som ser bra ut (hybrid trekk m/hardtop) etc, og blir kanskje det neste gang. Hard case synes jeg er litt overkill og tar jævlig mye plass når du skal oppbevare den da. Du blir neppe mest populær blant gutta når dere skal dytte alt av golfbager og kofferter inn i trange leiebiler heller..;-).

-
Er vel strengt tatt bare å velge en bil større når man leier bil ;) Tenkte og på plassen ved lagring her hjemme, men den er jo hul så er jo bare å fylle opp med drit innvendig, selv om jeg håper på å bruke den såpass mye at det blir hat. Men blir nok ikke så mye reising med golfsett tror jeg...dessverre. Ser jeg at det blir overkill får jeg nok solgt den så tar det ikke så tungt. Og er av oppfatning at hard-case slår kosteskaft løsninger :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by veggiss »

Golffreak wrote:jeg pakker bagen som regel slik;

- Skrur av hodet på driveren og legger dette i headcoveret enten inne i selve golfbagen eller midt i kofferten blant klær.
- Har en avkuttet kosteskaft som er litt lengre enn driveren, og taper driverskaftet og 3W sammen til stanga med duct/gaffa tape. Denne tape-remsa kan du også bruke opp igjen på vei hjem ved at du taper nedover som en spiral og tar den av forsiktig.
- Reisebagen min har stropper innvendig for å feste golfbagen til trekket. Bruk det og stram til!
- Dytter golfhåndklær innimellom køller i toppen og en runde rundt.
- To par golfsko (i skoposer) legger jeg i toppen ved siden av køllene (ja, bagen har litt ekstra rom:-)).
Jeg pakker bagen slik:

- Åpne hardcasen
- Legge i golfbagen
- Lukke hardcasen
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Rotten »

veggiss wrote:
Golffreak wrote:jeg pakker bagen som regel slik;

- Skrur av hodet på driveren og legger dette i headcoveret enten inne i selve golfbagen eller midt i kofferten blant klær.
- Har en avkuttet kosteskaft som er litt lengre enn driveren, og taper driverskaftet og 3W sammen til stanga med duct/gaffa tape. Denne tape-remsa kan du også bruke opp igjen på vei hjem ved at du taper nedover som en spiral og tar den av forsiktig.
- Reisebagen min har stropper innvendig for å feste golfbagen til trekket. Bruk det og stram til!
- Dytter golfhåndklær innimellom køller i toppen og en runde rundt.
- To par golfsko (i skoposer) legger jeg i toppen ved siden av køllene (ja, bagen har litt ekstra rom:-)).
Jeg pakker bagen slik:

- Åpne hardcasen
- Legge i golfbagen
- Lukke hardcasen
:lol: :lol:
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by Golffreak »

veggiss wrote:
Golffreak wrote:jeg pakker bagen som regel slik;

- Skrur av hodet på driveren og legger dette i headcoveret enten inne i selve golfbagen eller midt i kofferten blant klær.
- Har en avkuttet kosteskaft som er litt lengre enn driveren, og taper driverskaftet og 3W sammen til stanga med duct/gaffa tape. Denne tape-remsa kan du også bruke opp igjen på vei hjem ved at du taper nedover som en spiral og tar den av forsiktig.
- Reisebagen min har stropper innvendig for å feste golfbagen til trekket. Bruk det og stram til!
- Dytter golfhåndklær innimellom køller i toppen og en runde rundt.
- To par golfsko (i skoposer) legger jeg i toppen ved siden av køllene (ja, bagen har litt ekstra rom:-)).
Jeg pakker bagen slik:

- Åpne hardcasen
- Legge i golfbagen
- Lukke hardcasen
Da antar jeg at det er du som tar upgraden fra mellomklasse leiebil til van da eller?;-). Hardcase er sikkert fint det, poenget mitt var bare at hvis en har kosteskaft så er reisetrekk like greit og så tar det ikke så jævlig mye plass... Hadde jeg reist hver uke så lønner det seg sikkert å satse på hardcase, men klarer fint å skru av driverhodet på 1-2 turer i året.. :P
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by JonasB »

veggiss wrote:
Golffreak wrote:jeg pakker bagen som regel slik;

- Skrur av hodet på driveren og legger dette i headcoveret enten inne i selve golfbagen eller midt i kofferten blant klær.
- Har en avkuttet kosteskaft som er litt lengre enn driveren, og taper driverskaftet og 3W sammen til stanga med duct/gaffa tape. Denne tape-remsa kan du også bruke opp igjen på vei hjem ved at du taper nedover som en spiral og tar den av forsiktig.
- Reisebagen min har stropper innvendig for å feste golfbagen til trekket. Bruk det og stram til!
- Dytter golfhåndklær innimellom køller i toppen og en runde rundt.
- To par golfsko (i skoposer) legger jeg i toppen ved siden av køllene (ja, bagen har litt ekstra rom:-)).
Jeg pakker bagen slik:

- Åpne hardcasen
- Legge i golfbagen
- Lukke hardcasen


:D :D :D :D 8-)
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: På utkikk etter reiseetui.

Post by madde »

Det selges en fin hardcase resiekoffert på finn for 1500,- men gikk for Mgolfreisebag og en stiffarm fra ebay. det får holde..
Ryker driveren er det bare en god grunn til å kjøpe seg en ny en :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Post Reply