Høst/Vinter, golfreiser

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
relunde
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 Aug 2013, 14:45
Hcp: 12,0
Hjemmeklubb: Moss & Rygge Golfklubb

Høst/Vinter, golfreiser

Post by relunde »

Hei

Jeg lurer litt på hva folk gjør "off-season" når golf abstinensene blir for voldsomme?

Selv har jeg planlagt å pakke meg godt inn på sofaen med Tiger Woods PGA Tour 14 på ps3. Men jeg har en mistanke om at dette ikke er nok.
Har undersøkt golf-reiser til varmere strøk, hadde vært meget interessant å fått høre noen erfaringer fra dere rundt dette? :)
Driver: Cobra AMP Cell
Wood: Callaway Razr Fit Xtreme #3
Hybrid: Mizuno MP-650 19*
Jern: Mizuno MP-59 4-p
Wedger: Mizuno MP-T4 50 - 56 - 58
Putter: Nike MC-3i
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Høst/Vinter, golfreiser

Post by furu »

Det er ikke nok med PS3. PS4 kommer jo snart :)

Folk reiser over alt egentlig. Florida. Spania. Portugal. Tyrkia. Billigst er nok Spania og Tyrkia. Og lettest å komme til på kort varsel. Ikke noe i veien med å ta en tur til UK heller om vinteren. Litt avhengig av været selvsagt. Billig fly fra flere norske byer til Skottland og England. Trenger ikke alltid være varmere strøk for å oppleve litt golfglede.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Høst/Vinter, golfreiser

Post by kevin »

Har brukt å være litt inne på Fornebu og trene, samt spille litt simulator. I år vurderer jeg å trene fast i Vestfold golfhall, 1-2 ggr i uka. Kanskje ta noen protimer. Spørs om det blir noen reiser utenlands, skal til USA neste sommer og må spare frem mot det. Men, det hender at det er snøfritt helt sør i Skåne, og da blir det kanskje noen runder der.

Det blir ikke PS3/PS4 ;)
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Høst/Vinter, golfreiser

Post by mully »

Gjentar suksessen fra i fjor med Abu Dhabi i Mars og England i April. Før den tid skal jeg prøve å trene golfrelaterte øvelser på en treningsstudio.
TaylorMade
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Høst/Vinter, golfreiser

Post by RoughBoy »

To uker i Florida i desember. Et par runder på Bay Hill er spikret, samt et kort opphold på Doral Resort. Dessverre vedlikeholdsarbeid på "nye" Blå under mitt opphold. Vurderer Sawgrass også.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Høst/Vinter, golfreiser

Post by kevin »

Hørtes greit ut :D
Post Reply