Spin på driver

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Spin på driver

Post by Pepto »

Jeg opplever at jeg har mye mer spin på driver/3w enn det jeg har på wedgene mine.

Jeg femibanker driven 225m ca i snitt - den meteren den ruller tilbake. Utrolig irriterende

Nesten så jeg vurderer å gå fra tee med wedge slik at jeg kan slå meg inn på green med ei klubbe.

Er det bare at jeg kommer for mye ned og ikke opp, eller kan det feks være skaft og peghøyde som også spiller inn. Bør jeg spille med baller som har mindre spin (proV1 nå)
Er jo flere ting som kan gjøres, men jeg jobber på meg mer og mer spin.

Har jo sine fordeler ettersom jeg slår greit rett. Vet jo hvor den vil stoppe. 225 er forøvrig irriterende kort.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Spin på driver

Post by Golffreak »

Det hender jo at driven "hopper" tilbake når det er våt fairway og man slår høyt og med en del spin. Du har nok neppe mer spin med driver enn wedge, men jeg regner med at du får rull på tørr fairway?

225 carry er bra det, men på normale fairwayer bør du ha ca. 25m rull i tillegg. Omtrent det jeg slår iallefall.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Spin på driver

Post by furu »

Svært lite forskjell i driverspinn med de aller fleste baller.

Har du målt spinn med driver? Du har nok ikke nok til at det faktisk skal bli backspinn på fairway. Men når det er veldig mykt graver den seg bare litt ned og spinner ut av hullet sitt.

Sjekk launch angle også. Hvis du er ute etter å maskimere rull er time på TrackMan eller tilsvarende den eneste veien å gå.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Spin på driver

Post by CharlieB »

Som andre her sier, her borte på Vestlandet så er våte fairwayer normen. Så dette er normal oppførsel for min del. I år så har det vært tørt så det har vært vrient med avstandskontroll til tider, ballen har bare ikke stoppet samme hva jeg har slått med.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Post Reply