Det var fint så lenge det varte.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Det var fint så lenge det varte.

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:48, edited 1 time in total.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. ..
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by eivaan »

sirandrew214 wrote:Det var for godt til å vare.
Grumset kom hit, akkurat som giftige slanger på merkelig vis kommer seg over til øde øyer.
Det har vært hyggelig her, med gode råd, gode spørsmål (selvfølgelig ikke bare HELT gode... :D ),mange ekstremt gode turnerings-innledninger fra Kevin, og mange gode utstyrs-tips og råd fra Furu, som jeg også har fått fine kjøps-råd fra.
Bane tips fra Yorkie har heller ikke vært å forakte, og litt popcorn med Veggis var koselig.

Jeg er relativt direkte når jeg tenner og er i farta, men i det virkelige liv er jeg ekstremt introvert, og derfor blir jeg egentlig bare skuffet når jeg ser hvordan det har blitt her, etter at Golfsiden ble kvitt søpla.
Jeg tar derfor en lang pause herifra, sikkert til glede for de det gjelder, men jeg har andre ting å bruke tid på, selv om det VAR trivelig her.

Ha det fint videre, og takk for at dere ødela denne lille golf-oasen.
Kjenner på det samme selv sirandrew
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Skriver man en negativ setning om Tiger Woods eller en norsk golfer her inne, så er det visst noen som tar det like personlig som en ytterliggående islamist gjør når noen tegner Mohammed.

Dere som nå klager i denne tråden, det er jo ikke fordi noen av oss har skjelt dere ut, for når det gjelder utskjelling, er dere selv mer avsendere enn mottakere. Hva er det da dere ikke tåler? Det virker som dere ikke tåler å lese meninger dere er uenige i eller fleip med en eller annen som er "hellig" for dere.

Hvor mye Charlie er dere da?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Freud »

Sirandrew skylder oss en forklaring på hvorfor han trekker seg herfra.
Kan du vennligst begrunne det med eksempler, ikke bare i generelle vendinger.
Hva er grumsete, og hvem har skrevet det?
Da nytter det ikke å si "det vet vedkommende best sjøl". Kom med sitatene!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Freud wrote:Sirandrew skylder oss en forklaring på hvorfor han trekker seg herfra.
Kan du vennligst begrunne det med eksempler, ikke bare i generelle vendinger.
Hva er grumsete, og hvem har skrevet det?
Da nytter det ikke å si "det vet vedkommende best sjøl". Kom med sitatene!
Neida, Freud, han skylder oss ingen ting. Det er ingen som skylder noen noe her inne. Vi lever i et fritt land. Man kan ytre seg eller la være. Man kan selvsagt også skrive det man vil her inne, eller la være. Ingen av oss skylder hverandre noe, og hver av oss gjør som vi vil.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Pepper »

Sirandrew 214 skylder oss ingen ting, enig med Snowman der.

Allikevel, jeg stusset litt da jeg leste det og skjønte ikke helt hvorfor han skrev som han gjorde. Antakelig noe jeg ikke har reagert på eller ikke har fått med meg?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Freud »

Jo, han skylder Snowman og meg en forklaring. Fordi det ligger en dårlig skjult anklage mot oss to i det sirandrew skriver, om at det er nettopp vi to som har ødelagt golfsnakk. Han nevner ikke navn direkte, men hentydningen er åpenbar.
Han ber meg jo om å vende tilbake til Golfsiden, som jeg forlot for halvannet år siden.

Sirandrew er ikke alene om å ønske oss to vekk. Furu skriver i går dette: "Jeg tror noen mener at Freud og Snowman dreper entusiasmen og deltakelsen på forum. Ikke så mye med frekke kommentarer og ondskap, men med ren og skjær idioti. Jeg håper dere forstår at vi leser innleggene deres med stor fare for plutselig og uforutsett hjerneeksplosjon."

Dette er jo voldsomme greier på et lite golfforum. Jeg etterlyser også her en forklaring fra furu. Jeg ba ham begrunne hvorfor det skulle komme masse dritt på Golfsnakk dersom det ikke ble moderert, og at det er en svær jobb å moderere. Han henviste til forholdene i Sverige. Jeg ba om dokumentasjon på at forholdene på Golfsnakk eller Norsk Golf er like ille - siden det er Norge vi snakker om - men han har ennå ikke svart på det.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Jeg trenger verken forklaringer eller unnskyldninger fra noen, og jeg har ikke tenkt å gi noen sånne heller. Nå har jeg vært her i 3 år, og jeg har opplevd så mye utskjelling og kritikk fra meningspolitiet at jeg etter hvert er ferdig med å bry meg. Folk får mene og uttrykke hva de vil, men de skal ikke få hindre meg fra også å uttrykke og mene hva jeg vil heller.

Bedre å skrive om golf, golfspillere og andre golfrelaterte temaer enn å mase med hverandre. Og det er bare å skrive det man selv vil, uten å la seg kua av de som påstår at man er idiot eller ondskapsfull når man skriver noe de ikke liker å lese.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Birdieplayer »

Tviler på at de som gir seg bruker Snowman som argument, fint med fargerike folk med innhold!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Birdieplayer wrote:Tviler på at de som gir seg bruker Snowman som argument, fint med fargerike folk med innhold!
Joda, de bruker meg også som argument, Birdieplayer. Jeg har registrert at det er særlig fem ting en del folk har imot meg:

1) Jeg skriver godord om norske golfere når de spiller godt, men avholder meg heller ikke fra å bruke noen negative ord når det går dårlig. Den type nyanser blir noen veldig sure for. De mener man bør skrive bare pent om de norske uansett. Jeg har til og med fått høre at jeg ØNSKER de norske skal spille dårlig, fordi jeg tydeligvis LIKER å skrive negativt.

2) Om situasjonen generelt i norsk golf, der er det noe av det samme. Jeg skriver f.eks. rett ut hva jeg syns om dagens status på norsk herregolf. Igjen, hvis man ikke bare tar bølgen...

3) Jeg er ikke noen typisk fan av Tiger Woods, og det må man visst være. Igjen, hvis man ikke bare tar bølgen...

4) Jeg synes ytringsfrihet med stor takhøyde, rom for sterke ord, harselas, ironi etc, og stort meningsmangfold er greit. Derfor står jeg gjerne opp for at folk må få mene og skrive det de vil, også når de skriver ting jeg aldri ville skrevet selv. Det gjelder også Freud, som jeg både kan være enig og uenig med. Det er defor han og jeg nå stadig oftere nevnes samtidig.

5) Jeg nekter også selv å la meg kue av meningspolitiet, dvs de som vil definere hvordan det skal skrives her på forumet. De vrir det gjerne over fra sak til person når noen skriver noe de ikke liker. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ment noe om golf, golfspillere og golfrelaterte temaer, og så får jeg motinnlegg som ikke handler om saken, men om meg som person.

Så der har du de fem forklaringene jeg selv ser for at noen henviser til meg når de sier de trekker seg.
Last edited by Snowman on 07 Feb 2015, 19:25, edited 1 time in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by mciljoy »

Må si meg enig med snømannen her, sier mye fornuftig. Har aldri opplevd at han har oppført seg upassende på noe vis, så hvis ikke det foregår ting utenom det åpne forumet skjønner inhvertfall ikke jeg kritikken? Generelt sett synes jeg takhøyden her inne godt kan heves for å skape litt engasjement igjen. Må ta forbehold om at det er noe jeg ikke har fått med meg her...
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

mciljoy wrote:Generelt sett synes jeg takhøyden her inne godt kan heves for å skape litt engasjement igjen.
Det er nettopp dette enkelte her inne snur på hodet. De hevder at stor takhøyde tvert imot demper eller dreper engasjementet.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by mciljoy »

Jeg synes det er artige med folk som mener noe annet enn meg. Liker å irritere meg over de som sier de slår 7'er jernet sitt 190 meter, de som synes Patrick Reed er kul, de som ikke elsker Tiger osv. Hvis noen i tillegg kan ta på seg det ansvar å være litt provoserende (helst med et visst intellekt) så er vi kanskje inne på noe :-)
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Rotten »

Jeg må også si at jeg ikke forstår greia her. Med forbehold om at det er ting som har gått under radaren.
Er ikke poenget med et debattforum nettopp å bryte meninger? Og en ting er hvertfall sikkert, man utvikler seg ikke på noe vis om man kun omgås meningsfeller.
Jeg er slettes ikke enig med alle her. Heldigvis...
Et golf forum uten innlegg, meninger og diskusjon er dødt.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by GunnarBull »

Alt har som regel en grense, men personlig synes jeg det er veldig langt unna at grensen er nådd. Synes også det er morsomt med folk som har andre meninger enn meg, og har ingen problemer verken med Freud eller Snowman.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Dette liker jeg! Nå dukker det opp den ene etter den andre som er tilhengere av god takhøyde for ytringer, og som tåler at vi er uenige med hverandre her inne. De som hysjer på folk og mener at forumet blir ødelagt når noen av oss skriver litt uærbødige ting, kanskje de tross alt er i mindretall?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
ichjazz
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 13 Nov 2014, 12:14
Hcp: 21,7
Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Location: Ørsta

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by ichjazz »

Ja her er det full fyr. Innlegg som fyker både til og fra. Bra at meninger kan luftes selv om de er diametralt forskjellig.
"Der hvor det tenkes likt, tenkes det lite"
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

ichjazz wrote:Ja her er det full fyr. Innlegg som fyker både til og fra. Bra at meninger kan luftes selv om de er diametralt forskjellig.
"Der hvor det tenkes likt, tenkes det lite"
Det er jo ikke i nærheten av å være full fyr. Likevel er det altså noen som trekker seg fordi det brenner mer enn de tåler.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Lawinth »

Ingen ødelagt golfoase her og takhøyden må vel sies å legges etter ens egne tolkninger.
Skytter du med kanon så svares det vel med luftvern og kraftig skyts tilbake. :x
Veldig synd om du skal ta all motstand rett i ryggraden og finne nye jaktmarker, da jeg personlig synes du har vært med å skape litt badstuetemperaturer fra tid til anen. Jeg er vel ikke akkurat mest aktiv her inne, men ser at dine innlegg ikke helt A4 som oftest, forblir usensurert, men ikke uimotsagt, ofte har jeg sett du også får støtte selv om det er en del luft mellom hver gang :)
Oppfatter deg som en med veldig sterk personlighet og meninger og vil vel si at jeg blir overrasket om du ikke kommer til å legge inn et og annet i fremtiden. :o
vil også ut fra din personlighet bli overrasket om du skulle komme til å skrive noen nye innlegg da en med din personlighet og styrke vanskelig vil kunne takle det nederlag det måtte være, å returnere etter en slik avskjed. :oops:

Du har underveis på forumet blitt en av de jeg ønsker å spille en runde golf med. Hvorfor? For å finne ut om du bare digger å spille golf, om du virkelig er så god og helt umulig, eller bare synes en dag på golfbanen i hyggelig selskap er noe av det beste som kan skje deg. :D
Post Reply