profound dark ace putter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

profound dark ace putter

Post by sumo »

nå om dagen så er det mulig og skaffe seg en splitter ny profound dark ace putter for en latterlig billig penge.

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=113367

har hørt mye godt om denne putteren og digger det 3-D sikte/oppstillings systemet.
vurderer kjøp da jeg vil prøve en mallet putter.
noen som har erfaringer?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by furu »

Lånte en fra proshop og testet litt. Siktesystemet har nok noe for seg men jeg føler at jeg måtte brukt mer tid for å bli komfortabel med det og bruke det riktig. Jeg likte ikke lyden og følelsen, derfor brukte jeg ikke mye tid på testing. Lyd og følelse er bare en mental greie, men putting handler vel mye om akkurat det.

Har inntrykk av at de fleste proshoper har Profound Dark Ace. Litt dårlig gjort å teste for å kjøpe på deal.no men jeg ville gjort det.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: profound dark ace putter

Post by sumo »

ja, den er litt kjip den og teste på proshop for så og bestille fra nett. men når den koster 1500kr på proshopen og 350kr på deal, så er valget enkelt.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by furu »

Er vel egentlig ikke så mye å tenke på til den prisen.
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: profound dark ace putter

Post by Golf »

I følge ProFound er det en gammel modell som blir solgt hos Deal.
De siste utgavene er visst vesentlig bedre.
Uansett er det en grei nedtur for "verdens beste putter" å bli solgt for 350.-
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: profound dark ace putter

Post by sumo »

var og testet dark ace idag på proshopen. den falt dessverre ikke i smak gitt.for det første så var den veldig tung. for det andre så likte jeg ikke grepet.alt for tykt for min smak. fikk ikke helt go følelsen med denne putteren. testet også TM itsy bitsy spider, den derimot føltes veldig bra.
mye mer touch og følelse i den, samt at den svingte mye bedre.virket veldig fin :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by furu »

Itsy Bitsy Spider er en bra putter. Har hatt en selv. Dødelig fra 2-3 meter, misset aldri. Slet desverre med lange putter så den ble ikke lenge i bagen. $99 på rockbottomgolf.com.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: profound dark ace putter

Post by sumo »

furu wrote:Itsy Bitsy Spider er en bra putter. Har hatt en selv. Dødelig fra 2-3 meter, misset aldri. Slet desverre med lange putter så den ble ikke lenge i bagen. $99 på rockbottomgolf.com.
jasså.........da må jeg sjekke rockbottom gitt :P
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: profound dark ace putter

Post by Golf »

Ganske store klovner dere som prøver puttere i shoppen og kjøper på Rockbottom.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: profound dark ace putter

Post by sumo »

Golf wrote:Ganske store klovner dere som prøver puttere i shoppen og kjøper på Rockbottom.
jeg prøvde dark ace putteren for og kjenne hvordan den føltes, men likte den ikke.hadde den passet meg så hadde jeg muligens kjøpt den på deal ja, siden pris forskjellen er så ekstrem.så prøvde jeg bare ved en tilfeldighet itsy bitsy spider i tillegg.
var ikke min intensjon og teste spider putteren for så og kjøpe den på rockbottom. det var noe furu tilfeldigvis sa. synes ikke du har noen spesiell rett til og kalle oss klovner for den grunn.
tror ikke du er klar over hvor mange som faktisk kjøper golf utstyr via nett. vil si det er ganske vanlig.
eneste grunnen er vel pris forskjellen.er ikke alle som har så god råd, som da tyr til det billigste alternativet. selv har jeg kjøpt mesteparten av utstyret mitt i norge, men noen av køllene fra utlandet, ja.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by furu »

Golf wrote:Ganske store klovner dere som prøver puttere i shoppen og kjøper på Rockbottom.
Hva skal jeg egentlig si? Er så utrolig latterlig å kalle noen klovn fordi de gjør noe slikt. Det er denne "kjøpsforpliktelsen" og høye priser som gjør proshoper til latterlig dårlige forsøk på å etterligne noe som faktisk er forretningsdrift under normale omstendigheter. Konkurranse, internasjonal handel, globalt marked - det er forferdelig at vi har det slikt at man kan kjøpe dyrt utstyr til en rimelig penge. Proshoper som har vanvittige priser på produkter og aldri setter dem ned kan klandre ingen andre enn seg selv.

Itsy Bitsy Spider har kost $99 siden tidlig i sommer (mai/juni). Her hjemme kommer den til å ligge på full pris helt til den støver ned sammen med Profoundputtere til halv pris (les deal.no 350,- ).

Har du Golf noen gang prøvd en vare uten å kjøpe den? Gjelder denne kjøpsforpliktelsen kun innen golf? Er det fullstendig uetisk, latterlig og klovnete å lete etter en bedre pris dersom man finner en putter man liker?

Jeg har kjøpt ett jernsett og fem køller i år. Fire av køllene kjøpt i proshop i Norge. Bare til opplysning.

Slike holdninger som du har Golf er på grensen til å være ødeleggende for golfens utvikling og vekst. Det er fullstendig umulig å ha det slik som du vil.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: profound dark ace putter

Post by sumo »

well spoken furu :)



ps, de selger ikke itsy bitsy lenger på rockbottom ser det ut til.hehe.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: profound dark ace putter

Post by Golf »

Svært mange golfklubber driver egen proshop. Dette er et tilbud som medlemmene ønsker. Da synes jeg det er trist at spillere "bruker" shoppens varer til å prøve køller de ikke har tenkt å kjøpe. Svært mange norske golfklubber går med underskudd på shopdrift. Hvis shoppen hadde gått med overskudd kunne pengene blitt brukt på andre goder for medlemmene som baneforbedringer og eventuell lavere kontigent.
Istedenfor holdes kontigentene høye, tilbudet i shop forblir dårlig og prisene forblir høye.
I tillegg finnes det flust at golfproer som slutter fordi det ikke lengre er mulig å leve av kombinasjonen instruksjon og shopdrift.
Tidligere kunne proene tjene gode penger på shop,men med internett,XXL og illojale medlemmer blir det dårlig butikk.
Om ikke dette er hemmende for golfutviklingen vet ikke jeg.

Jeg ønsker levende golfklubber med godt miljø og en levende kafe og proshop.
Tror man lettere får det, ved å bruke klubbenes tilbud.
stooy
Site Admin
Posts: 1513
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 90 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by stooy »

Jeg er overrasket over at ikke flere proer satser på nettdistribusjon i tillegg til vanlig proshop-drift...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: profound dark ace putter

Post by Kaffekannen »

Det er nok fordi man aldri vil kunne konkurrere med de store aktørene på nettet. Distribusjon er ikke så enkelt som det høres ut.

Jeg er litt enig med alle her. Det er litt ufint å teste utstyr i proshop og så kjøpe på nett. I alle fall hvis man får kyndig hjelp og assistanse hos proshopen. Det opplever jeg derimot ikke så ofte og der er vel noe av problemet. Proshopen må kunne forsvare sin dyrere pris med ekstra god service, gis ikke det så er de altfor dyr.

Jeg hadde en svært positiv opplevelse forleden hvos jeg fikk teste en driver i simulator og fikk t.o.m. den med meg for å teste på bane. Jeg tviler på jeg har råd til den driveren akkurat nå, men hvis jeg kjøper den blir det i den butikken selv om jeg nok kan finne den billigere på nett.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: profound dark ace putter

Post by furu »

Proshopene trenger slik jeg ser det knapt å ha køller i utvalget sitt. Baller, klær, hansker, sko - utstyr som man gjerne trenger fordi man har glemt det.

Jeg har vært litt for påståelig og er egentlig enig med det Golf mener. Det jeg selv mener er viktig er at det er mulig å kunne gjøre begge deler. Støtte proshop ved å kjøpe en gang i blandt men samtidig benytte seg av muligheten til å finne bedre priser når det passer lommeboken best. Man er ikke en skurk eller klovn fordi man tester en putter, liker den, blir forferdet over prisen og kjøper den på nettet.

Jeg testet en Squareback på impuls i en lokal proshop. Elsket putteren umiddelbart, så at den var rimelig godt brukt og tenkte derfor at prisen sikkert ikke var så gale. Tilbudet var 2.200,-, for en putter som var 8/10. Det ble rett og slett for mye for meg. 1.500 + litt så hadde jeg tatt den. Jeg endte opp med å kjøpe en splitter ny på ebay til 1.500,- inkl. frakt og moms. Jeg kunne ikke droppe å kjøpe den kun fordi jeg ikke hadde råd til å kjøpe den lokalt. Jeg måtte ha den, elsker putteren. Hvis sumo på impuls tester en Spider men ikke liker prisen han blir forelagt så må det være lov å finne bedre pris. Det er ikke å utnytte proshopen for å teste.

At proshopene ikke tjener godt nok har kanskje mer med manglende kunnskap om butikkdrift å gjøre enn folks illojale testing og kjøping andre steder. Det overrasker meg at Bjørnefjorden har så høye priser at de med 20-30% rabatt fremdeles er dyrere enn f.eks. XXL og Bergen Golfsenter. De har ingen utgifter til det vanlige man regner for en butikk - strøm, husleie og bemanning. Jeg er utrolig nyskjerrig på hva de faktisk betaler inn for varene sine.

En annen ting er at proshoper kanskje bør tenke nytt. Samarbeid om innkjøp sammen med andre små som ikke driver i kjede? Nærspillskurs med tilbud på kjøp av wedger? Puttekveld med konkurranser og litt bedre priser? Kampanjer sammen med leverandører (forekommer sjelden, kan gjøres oftere)?

En ting jeg lurer på som noen kanskje kan svare på - får ikke proshopene utstyr som er ment for utlån? Har de ikke mulighet til å spørre om dette? "Kjære leverandør av Vokey wedger, kan vi få to stykk demokøller til utlån gratis fra dere slik at vi kan selge flere wedger?" Da taper de ikke på å låne ut og måtte selge til lav pris som demokøller.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: profound dark ace putter

Post by Boogieman »

Hvis klubbene sliter økonomisk fordi de ikke klarer å selge køller til 2-3x prisen av ebay, må de kanskje innse at det er deres egen forretningsmodell og ikke kundene deres det er noe galt med.

Hvis f.eks. alt kundene ønsker er å teste køllene først, kjøpe de for billigst mulig penge og så å få custom fitting, kan jo propshop heller bare ta inn ett demosett per modell, og selge en pakke med kølletest + fitting for X kroner, og la det være opp til kunden å finne det stedet på internett som kjøper størst volum og dermed selger billigst.

At klubbene er avhengige av veldedighet fordekt bak navn som "proshop", "aksje" o.l. hinter om en forretningsmodell som ikke tåler tidens tann.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: profound dark ace putter

Post by norrbaggen »

Er det noen som vet vad som skjer med Profoundputters? Har varken sett eller hört noe på lenge. Konk? Hvor er Bernt?
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: profound dark ace putter

Post by stianm »

Hadde dark ace putteren i baggen i 3-4 år og var veldig fornøyd. Vektingen passet meg helt utmerket. Selve siktesystemet benyttet jeg meg dog ikke av ( og ja, avg.putter gikk ned fra det innkjøpet)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply