Hjelp med forklaring av tekst i golfbox

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hjelp med forklaring av tekst i golfbox

Post by furu »

Dette er forklaring på hvordan en parturnering på simulator foregår. Vurderer å spille med min far. Kan noen hjelpe meg med å tyde dette? Jeg er rimelig treig i hodet :oops:

"Lagturnering med kvalifisering og sluttspill høst 2009.
Kvalifiseringsrunden for lagene spilles frem til 31.12.09. Laget spiller mot et annet lag etter ønske og avtale. Netto slag, ½ HCP. Beste score pr hull for laget teller. Laget kan spille mot et annet lag så ofte man vil, for å forbedre lagets score.

De 8 beste lagene pr 31.12.09, spiller sluttspill som cup i januar, samme regler som for kvalifiseringen. De 4 beste lagene i cuppen premieres med gavekort, de 4 lagene som tapte første cuprunde, får et gratis spill på simulatoren."


Slik jeg leser det så betyr det at man selv velger hvem man skal spille mot og hvor mange ganger man skal spille. Turneringen spilles som slagkonkurranse med 1/2 hcp over 18 hull. Er det match mot andre lag? Forbedre score? Hvis det kun er snakk om slag og ikke å slå andre lag, hvorfor da avtale spill mot dem? Jeg henger ikke helt med her.

Nok en gang, beklager. Fikk spørsmål om dette av min far og klarer rett og slett ikke å finne ut av det selv.......... men det er sikkert åpenbart.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Hjelp med forklaring av tekst i golfbox

Post by Keyser »

Hehe - ser hvor teksten er hentet fra....og den er ikke generert av golfbox, men det er tekst forfattet fra turneringsleder...
Jeg tolker det slik, etter å ha lest det flere ganger:

1. Det skal være tomannslag
2. Hver spiller spiller med 1/2 hcp
3. Parets beste netto-score pr hull teller

Så vi snakker om four-ball nettoslag med 1/2 hcp. Samme type spilleform som Tims Pairs som du spilte forleden (dog med netto og annet hcp-regulering).

4. Det spilles kvalifisering frem til 31/12
5. Man kan spille flere kvalifiseringsrunder - alle går på samme bane; Barton Creek (Nei - det gikk ikke frem av din tekst)
6. Beste kvalifiseringscore teller i kvalifiseringen

Klart som blekk? (Teoretisk kunne det vært en eclectic-turnering men det tror jeg ikke)

7. Man spille mot andre lag?? Dette er nok for at hver lag skal ha et markørlag. Et svakt punkt i reglementet spør du meg....Litt mye organisering som må til.

Planlegger å være med selv, dog uten ambisjoner. Er ikke påmeldt ennå, men vi kunne tatt en kamp en kveld i slutten av måneden....

<Keyser/>
</Keyser>
Post Reply