Adam Scott

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Adam Scott

Post by furu »

Jeg er sikkert ikke den eneste som liker Adam Scott og hadde håpet at han skulle spille på et vesentlig høyere nivå enn han klarer for tiden. Under Presidents Cup så jeg statistikken hans for 2009;

Driving Distance 294.9 39th

Driving Accuracy Percentage 58.77% 152nd

Greens in Regulation Percentage 62.82% 156th

Putting Average 1.828 183rd

Scoring Average 71.72 170th

Sand Save Percentage 46.74% 130th

Total Driving 191 91st

Putts Per Round 30.10 184th

Helt utrolig dårlig. Rett og slett ufattelig. Han må jo være lettere fortvilet over at det ikke fungerer. Hva i all verden er årsaken? For mye utenomsportslig med kjendiskjærester? Useriøs? Mett på suksess allerede? Tjent nok penger?
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Adam Scott

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg har også hatt sansen for Adam Scott,hans svingteknikk har nok vært malen for mange unge og lovende.Det var en tid der han regelmessig var i vinden og solte seg blant golfens verdenstopper,men nå er han stadig ute av bildet og har falt etter.

Årsaken til dette kan være så mangt og vi har sett lignende tendenser i tennis hvor tidligere verdensenere plutselig ble hengende langt etter.For mye kjendiseri er nok årsaken til de dårlige resultatene.Heldigvis finnes det et botemiddel og det er som følger ikke annet enn å gi slipp på våsete kjendiseri og fokusere på golfen istedet.
Last edited by Long-Hit-Wonder on 08 Dec 2009, 22:58, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Adam Scott

Post by Mats »

Tipper det er dårlig fokus, kombinert med høy selvtillit og lite trening som gjør at han underpresterer for tiden.

Akkurat som når jeg selv spiller. Har jeg 2-3 par på rad, eller en birdie tenker jeg som regel "dette går jo dritbra, er i støtet nå etc.", for så å ryke på en dobbel eller trippel bogey på neste hullet :D . Dette skjer nesten alltid!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Adam Scott

Post by furu »

Han varierte utrolig i Presidents Cup. Et fantastisk utrolig slag ble etterfulgt av horrible feil. F.eks. perfekt pitch inn fra skogen, lander 1,5 meter fra flagget - så misser han putten og taper hullet. Perfekt drive i fairway - innspill fra 130 meter ender både kort og for langt til venstre. Helt merkelige feil egentlig.
Instagram @christianfuru
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Adam Scott

Post by bjermis »

Tror nok at han er i en fase i karriera si der han kanskje endrer en del av svingen sin som kan gjøre han bedre.. tror han kommer til å spille mye bedre neste år :)
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Adam Scott

Post by kevin »

Vet ikke helt hva som feiler Scott,et av de største talentene for endel år siden,med flere store seire. Klart at utenomsportslige ting kan ha spillt inn. Samtidig kan det hende at han faktisk ikke har tålt motgangen. Han ble ofte sammenlignet med Tiger,brukte samme trener og kopierte svingen til Tiger. Men kanskje han stagnerte og ikke taklet at han ikke kom fremover. Tiger har jo endret svingen sin flere ganger etter at Scott kopierte svingen hans. Scott mista kanskje litt trua når resultatene uteble.

Jeg synes han har en fantastisk sving og har vist at han er en verdensklasse spiller. Han må vel finne tilbake til sitt gamle "jeg",og er ganske sikker på at han kommer igjen. Men det er liksom slutt på den tiden når Scott,Mickelson,Singh,Goosen,Els m.fl hadde de øverste plassene på verdensrankingen uke inn og uke ut. Nå er det utrolig mye jevnere,og de må dermed prestere på jevnt høyt nivå hele tiden.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Adam Scott

Post by furu »

Scott endte som T3 i Barclays Singapore Open. To veldig gode sisterunder på 65 og 68 sendte ham oppover på listen. 65-runden er faktisk utrolig bra på en svært vanskelig bane. Gikk på -8 totalt, Poulter vant på -10. Får se om han fortsetter framgangen eller om det er et blaff. Feltet var bra (Kjeldsen, Poulter, Mickelson, McDowell). Tøffe forhold, ni spillere trakk seg underveis.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Adam Scott

Post by kevin »

Scott fortsetter oppturen,og har nettopp vunnet i Australian Open. Nå er vel ikke startfeltet det beste han har spillt i sålangt i år,men det var noen klassespillere med. Uansett veldig bra for selvtilliten hans,og kanskje har han funnet formen og får den til å vare en stund nå...også utover i 2010 sesongen.

Uansett veldig bra om han er tilbake,liker stilen og svingen hans som sagt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Adam Scott

Post by furu »

Dette var et stort skritt i riktig retning for svingguden Scott. Han knuste feltet som riktig nok ikke er spesielt sterkt i denne turneringen. Ser fram til neste gang han spiller en "skikkelig" turnering.
Instagram @christianfuru
Post Reply