Intervju med Frode Scheie i Norsk Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Intervju med Frode Scheie i Norsk Golf

Post by furu »

Denne gangen er det snakk om et seriøst intervju. I hvert fall litt journalistisk preg over dette selv om det fremdeles ligner en hyllest av Scheie og en god dose propaganda fra sportssjefen. Noen som har lest det? Det er noen ting jeg reagerer litt på.
På damesiden vil det overraske meg mye om ikke Marianne Skarpnord går hele veien inn på LPGA.
Han regner altså med at Skarpnord klarer seg gjennom kvalet. Hun må spille på absolutt maxnivå gjennom hele kvaliken for å holde unna for en gjeng med asiatiske spillere. Overvurderer han Skarpnord eller undervurderer han de andre? Jeg tror ikke hun klarer det.
Det er liksom bare PGA og LPGA som teller. Men Scheie ser en annen, og dypere, helhet; det som spirer. Amatører, collegespillere.
Jeg spør nok en gang - hvor blir det av disse spillerne? Hører om dem som vinner på college og både amatør EM og VM. Scheie nevner at det tar år å bygge seg opp som proff, men det må jo være mulig å få noen av disse amatørene fram i løpet av 2-3 år? Det er heller ingen som måler suksess i hvordan man gjør det som amatør og på college. Det er PGA, LPGA og ET som teller, slik er det bare.


Og så et sitat som jeg mener er helt håpløst.
En spiller som Jan-Are Larsen kommer inn i et dilemma i forhold til Europatouren og Challengetouren. Han er god nok for den første, men får ikke spille nok der, og på challengetouren får han ikke nok poeng til å spille seg opp. Han kommer i klemme og det er bare så mye vi kan gjøre.
For noe tull. Det er jo direkte pisspreik. JAL har spilt syv turneringer på ET og spilt inn 42.877 euro. Det er 6.000 euro i snitt. Rett og slett dårlig, dette er ikke en prestasjon som viser at han er god nok for ET. Heller det motsatte. Når han først har fått sjansen så har han vært for dårlig til å gripe den. Dette er skivebom fra Scheie.

Det virker som om Scheie lever i en annen verden. At han tror at så lenge han terper på at tilstanden og resultaten er helt glimrende så tror folk ham. Vel, det er 2009 og alt som skal til for å dementere påstander som at JAL er god nok for ET er et lite søk på internett.
Instagram @christianfuru
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Intervju med Frode Scheie i Norsk Golf

Post by bjermis »

heile det norske golffurbund burde skiftes ut syns jeg.. sitter bare der og regner med at ting skal skje av seg selv...
Jeg snakket med en irsk kompis, vi drev og diskuterte dette her..Han sa at hvis der er en junior som spiller seg ned til singel Hcp så får han aldri fred.. på en positiv måte.. dei tar seg av han og følger han opp så han kommer til det beste han kan bli.. hvis dere forstår meg :)

Føler liksom at det motsatte skjer her.. men det er no bare det jeg føler...
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Intervju med Frode Scheie i Norsk Golf

Post by Golf »

Hvis en irsk junior spiller seg ned til singelhandicap? Singelhandicap er vel ikke noe imponerende?

Problemet i Norge er vel at det finnes utrolig mange unge spillere som tror at de er verdensmestre fordi de har ned mot scratch i handicap.
At forbundet velger å satse på de beste er vel greit?
Hvis norske spillere ikke lykkes blir det alltid proen, klubben eller forbundets feil. Det er ALLTID spilleren sin feil.
For lite trening og innsats er hovedgrunnen til at norske spillere ikke lykkes.
Tror Frode Scheie har grei kontroll på hvem som kan lykkes.

At forbundet bør skiftes ut? Godt mulig. Men ikke fordi de ikke tar nok vare på juniorer med singelhandicap.
Post Reply