Marianne Skarpnord

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Marianne Skarpnord

Post by furu »

Fant et kort intervju med henne på dagbladet.no. Det er bare noen få ord i forbindelse med "Klubben i mitt hjerte". Hun sier at hun skal bli nr.1 i verden innen fem år.
Jeg har som hovedmål å bli nummer en i verden innen fem år. Jeg har trua. Jeg tror det er viktig å sette seg litt høyere mål enn det som for andre kanskje virker realistisk. Ser man på det jeg har oppnådd de tre siste årene, så tror jeg det er mulig. Med det samme harde arbeidet, og stadig bedre trening.
Det er greit å sette seg høye mål men dette er vel å overdrive. Eller å overvurdere seg selv samtidig som man undervurderer andre. Hun har hatt veldig fine resultater i 2009 men i intervjuer (også på TV2 og NRK) så tar hun rett og slett fullstendig av. Syns hun framstår som litt for innbilsk og selvgod. Det er ikke janteloven som slår inn her, det er bare litt sunn fornuft. Det er bra å ha troen og målene men jeg er ikke helt enig i måten hun uttrykker selvtilliten sin på. "Stein på stein" og "en kamp av gangen" finner vi i andre enden av skalaen. Hva med å prøve en mellomting? Hadde vært supert om hun som lovende norsk golfer stod fram i media som litt jordnær og ydmyk. Det tror jeg hadde vært det beste for både Skarpnord og golf i Norge.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Marianne Skarpnord

Post by sumo »

furu wrote: Hva med å prøve en mellomting? Hadde vært supert om hun som lovende norsk golfer stod fram i media som litt jordnær og ydmyk. Det tror jeg hadde vært det beste for både Skarpnord og golf i Norge.
helt enig i den. å fremstå for cocky kan gi dårlig inntrykk, samt hvis hun skulle drite seg loddrett ut, så vil fallet bli enda hardere.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Marianne Skarpnord

Post by Sticho »

For noen kan det være positivt gi seg selv en skikkelig fallhøyde. Man ønsker ikke å drite seg ut og klarer dermed å gi på de ekstra timene som skal til på treningsfeltet.

Dessuten er vel ikke den kommentaren så veldig ulik slik Suzann Pettersen selv gikk ut når hun var på det stadige i karrieren. Hun har vel idag et penere kontoutskrift enn de fleste av oss her inne. :)

Jeg tror hårete mål er bra.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Marianne Skarpnord

Post by Keyser »

furu wrote: (...) Syns hun framstår som litt for innbilsk og selvgod. Det er ikke janteloven som slår inn her, det er bare litt sunn fornuft. Det er bra å ha troen og målene men jeg er ikke helt enig i måten hun uttrykker selvtilliten sin på. "Stein på stein" og "en kamp av gangen" finner vi i andre enden av skalaen. Hva med å prøve en mellomting? Hadde vært supert om hun som lovende norsk golfer stod fram i media som litt jordnær og ydmyk.
Husk at det er Dagbladet som skriver her, 5% av selve intervjuet kan bli 100% i avisen. Overskriften "Skal bli nummer en i verden innen fem år" selger mye bedre enn "Jordnær og ydmyk golfer satser mot USA". Er vel i praksis umulig for et intervjuobjekt å "fremstå som noe" i avisen, det blir alltid avisen som "fremstiller"...IMHO

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Marianne Skarpnord

Post by furu »

Enig i det Keyser. Dagbladet har en aldri så liten tendens til å blåse opp saker. Allikevel mener jeg at det er et "mønster" i dette. I stort sett alle saker framstår hun på samme måte - slik jeg nevnte i første innlegg.
Instagram @christianfuru
Post Reply