Midsize grep

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Midsize grep

Post by furu »

Jeg skiftet i går til Sharpro grep i midsize. Kjøpte noen billige Tour Velvet i blå fra Gamola Golf.

Prøvde dem nettopp på rangen. Herlighet så bra det føles :D Jeg har hatt et par bra økter i det siste etter at jeg i en periode dro mange slag til venstre og hadde noen stygge hooker. Jeg tror helt ærlig at et midsize grep hjelper meg med svingen. Fikk også utrolig kontante balltreff. Det var akkurat som om hendene stort sett hver gang var perfekt plassert i balltreffet. Slo seriøst langt - ca.130 meter med pw med rangeball :D Og for dere som er kjent med rangen på Fana kirke så slo jeg 6i opp til treet. Bare det å skifte til dette grepet var en åpenbaring for meg. Håper jeg klarer å holde det gående. Nå peker riktig nok formkurven riktig vei og det skal ha litt av æren, men grepet har helt klart innvirkning på svingen.

Noen andre som spiller med midsize?

Grunnen til at jeg ville prøve midsize er at jeg syns Adams A4 med itomic grepene og to lag tape var vesentlig bedre enn de tynne originale fra Nike.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Midsize grep

Post by Golffreak »

Spiller med midsize selv (Golfpride multicompound), og synes det hjelper mot for mye håndleddsbevegelser. Om jeg slår lengre med midsize grep skal jeg nok ikke si for sikkert (har nok mer med svingen å gjøre :-), men for meg hjelper det føler jeg. Nå skal det sies at man generelt bør finne riktig greptykkelse etter størrelsen på hendene, men det går litt på feeling også.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Midsize grep

Post by furu »

Det er kanskje å trekke det litt langt når jeg sier at jeg får økt lengde pga. grepene. Jeg tror det har sammenheng med at køllehodet og håndleddene ble så mye riktigere posisjonert i balltreffet. Slagene ble mye mer effektive.

Jeg har ganske små hender og skal normalt ikke bruke midsize. Får i hvert fall ikke anbefalt dette når jeg prøver "grepvelgeren" på f.eks. siden til Golf Pride. Men det fungerer utmerket for meg allikevel. Mye mer avslappet i hendene i svingen. Håper jeg får spilt en runde denne uken og testet dem på bane.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Midsize grep

Post by kevin »

Tar opp igjen denne tråden. Jeg testet køller på Dormy i går og tok en Trackman test. Han som hjalp meg med testene sjekket henda mine og la også merke til at jeg holdt ganske hardt.
Han mente jeg burde vurdere midsize grep. Jeg holdt et skaft han hadde et slikt grep på og det føltes jo bra. Men ettersom jeg forstod så er ikke forskjellen på tykkelsen mer enn f.eks 4 lag med tape ca. Vet ikke om jeg merket veldig stor forskjell, men noe var det. Men prøvde ikke å slå med slike grep.

Noen flere som har erfaring med denne type grep? da tenker jeg på køllene utenom putteren
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Midsize grep

Post by veggiss »

Bruker du M/L eller større i hanske bør du vurdere midsize. Du kan jo bare bytte på et par køller og se hvordan du liker det.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Midsize grep

Post by furu »

Jeg brukte midsize Tour Velvet en stund. Funket veldig bra i starten men fingrene mine + interlock likte det ikke helt og slitasjen på fingrene ble faktisk for stor. Itomic grepene jeg nå bruker er litt tykkere enn de aller fleste standard grep jeg har prøvd.

Grepene på jernkøller, hybrider, fw, wedger og drivere som man kjøper rett fra hyllen er altfor ofte kjempedårlige. Tynne, glatte drittgrep.

Kjøp et par grep og tape på Gamola Golf og test selv. Tror jeg sendte alle mine midsize til AkE. Hvis jeg finner et så kan sende til deg kevin.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Midsize grep

Post by AkE »

Vis kjører forbi Råde eller skal spille en runde på Huseby eller noe så send meg en pm kevin, tror jeg har ett eller to midsize grep til over av de jeg fikk av furu. Det satt midsize grep på de køllene jeg kjøpte av veggis, og det fungerte iallefall utmerket for meg, føltes bare mer naturlig. Bruker mellom l og xl i hanske.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Midsize grep

Post by kevin »

Gavmildheten vil ingen ende ta :) takker for det
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Midsize grep

Post by Ichbin »

Har medium i hanske, men spiller med midsize grep. Føles bare mye mere stabilt og klemmer ikke så mye på grepet når jeg svinger.
For min del er det ingen vei tilbake :D

Bruker jumbogrep på putteren, blir mye mindre "handsy" når jeg putter og er langt mere stabil.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Post Reply