Hirzl hanske

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hirzl hanske

Post by furu »

Jeg har nå brukt Hirzl hanske på 36 hull og en del på rangen. Den er svært god i regn og virker å være ekstremt slitesterk. Det jeg har merket er at denne slitestyrken og det gode grepet kan ha en negativ side. Etter at jeg tok i bruk Hirzl har slitasjen på Itomic grepene mine økt noe helt vanvittig. Jeg holder veldig løst og fint for tiden så det har ikke noe å gjøre med grepstyrken. Jeg er overbevist om at det rett og slett er den grove overflaten på hansken som sliter ut gummien. Itomic grepene er veldig myke, det er helt klart mulig at vanlige grep ikke vil slites like fort.

Jeg hadde tenkt å bruke Hirzl som fast hanske men nå blir det kun regnhanske og bruk ved testing av køller.

Noen andre som har erfaringer med denne? Merket ekstra slitasje på grepene?
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hirzl hanske

Post by mciljoy »

Hadde to Hirzl-hansker i fjor som jeg brukte ihjel, men merket ikke noe slitasje på grepet. Kan det være grepene? Jeg spiller med Golf Pride Multicomp
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hirzl hanske

Post by furu »

Itomic tacki-mac er veldig myke og sticky så de slites nok fortere enn GP MC. Skal som sagt bruke hansken når jeg tester andre køller så da får jeg sett om det blir slitasje også på disse. Mgolf har GP MC så det passer jo bra :)
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hirzl hanske

Post by mciljoy »

Jeg åpnet forresten en ny Titleist Players Glove i dag og hadde glemt hvor latterlig mykt skinn det er i de... Jises den sitter godt i hånda.

Men...... jeg hadde også glemt at jeg egentlig ikke liker den så godt! Vet ikke hvorfor, for den er jo supermyk og alt er perfekt med den. Men det føles ikke riktig når jeg plukker opp kølla (no pun intended). Den er så smooth at det føles rart, rett og slett. Skjønner hvis dette høres mongo ut

Når du skrev dette, Furu, kom jeg på at jeg digget mine gamle Hirtzl-hansker og i morgen kjøper jeg meg en ny :-)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hirzl hanske

Post by sumo »

enig med deg ang players glove, mciljoy.
det er en flott hanske, men jeg har absolutt prøvd bedre.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hirzl hanske

Post by AkE »

Har prøvd trust feel utgaven to runder og litt på rangen til nå og er veldig fornøyd så langt, ikke merket noe ekstra slitasje til nå. Men må si jeg digger den hansken mer og mer. Var det ikke controll utgaven du hadde furu? Den har vel enda mer grip en feel utgaven, og litt tjukkere skinn i håndflaten.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hirzl hanske

Post by furu »

Det er Control jeg har nå ja. Har tenkt å prøve begge. Control er rett og slett for mye for meg. Den blir værende som regnvær- og testhanske men jeg må bruke noe annet når jeg spiller.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hirzl hanske

Post by AkE »

Kan skjønne den, trenger ikke noe mer grip enn det som det er i feel utgaven for min del iallefall.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hirzl hanske

Post by kevin »

Har aldri prøvd disse Hirzl hanskene. Leste nylig at de har blitt offisiell partner med LET, det betyr at spillerne der kan velge å spille med det merket. Svenske Anna Nordqvist er en av toppspillerne som spiller med Hirzl hanske
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hirzl hanske

Post by kevin »

Har spilt med Hirzl hanske i 3 runder nå og den er veldig bra. Virker å være veldig slitesterk, behagelig og gir et svært godt grep uansett vær

Om den sliter grepene mer er litt tidlig å si noe om
Post Reply