Veien til flere golfspillere?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

Jeg håper min birdie #200 i år kommer på neste runde. Det er bare flisespikkeri å bringe på bane at det hadde vært #5 :D Tall er mye artigere når man ikke trenger å forholde seg til dem som virkelighet :D
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by CharlieB »

furu wrote: Når regnestykket er basert på et grunnlag som er helt feil kan man stille spørsmål ved hele "undersøkelsen". Det første man bør gjøre er jo å sjekke om materialet man har faktisk er korrekt.
Helt enig - det gjør det veldig lett å diskreditere hele undersøkelsen og avfeie hele innholdet. Og hvor står vi da?
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by barcentrale »

Ved å så tvil om underlaget, er undersøkelsen diskreditert og avfeid prompte uansett.. Nå fikk den oppslag i store riksdekkende medier! Hva gagner norsk golf?

Ingen kommer til å diskutere om tallene er helt korrekte. Det viktige er at X antall politikere leser artikkelen og er litt mer innstilt på å dra i retningen vi ønsker ved neste korsvei.

Dessuten så kan man argumentere med at 125.000 medlemskaper definitivt viser potensialet for golf, selv om alle ikke spiller like aktivt (altså som politisk argument)..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

barcentrale wrote: Dessuten så kan man argumentere med at 125.000 medlemskaper definitivt viser potensialet for golf, selv om alle ikke spiller like aktivt (altså som politisk argument)..
Der er jeg helt enig. Stort potensiale som virker å være utrolig dårlig utnyttet.
Instagram @christianfuru
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by barcentrale »

Og furu:

Hvis du sitter i et jobbintervju, og du blir spurt om hva du ser for deg i lønn - så sier du; ja, jeg tjener i min nåværende jobb 620 000 (i realiteten tjener du 550 000).. så jeg ser for meg en liten økning til kanskje 650-670..

Comprende? ;)
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

Jaja barce, jeg ser den. Og ja, det er vel bare oss få ivrige som får med oss denne talleken og bryr oss nevneverdig om det.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kristianffs »

furu wrote:Jeg håper min birdie #200 i år kommer på neste runde. Det er bare flisespikkeri å bringe på bane at det hadde vært #5 :D Tall er mye artigere når man ikke trenger å forholde seg til dem som virkelighet :D
Har du bare fått fire birdies i år? :lol:


Undersøkelsen blir jo nesten gjetting uansett da det er vanskelig å beregne eksakt hva golfen gjør for helsenorge, så at undersøker tar i litt gjør ikke noe - iallfall ikke for golferens side
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

kristianffs wrote:
furu wrote:Jeg håper min birdie #200 i år kommer på neste runde. Det er bare flisespikkeri å bringe på bane at det hadde vært #5 :D Tall er mye artigere når man ikke trenger å forholde seg til dem som virkelighet :D
Har du bare fått fire birdies i år? :lol:


Undersøkelsen blir jo nesten gjetting uansett da det er vanskelig å beregne eksakt hva golfen gjør for helsenorge, så at undersøker tar i litt gjør ikke noe - iallfall ikke for golferens side
Da kan man like godt bare slenge ut noen tall uten å gjøre noe som helst forarbeid. Hvorfor sløse vekk tid på å faktisk sjekke tallene når det er mye lettere å dikte opp noen tall som taler til fordel for golf?
Lurer på om man har trukket fra alle arbeidstimene som går tapt fordi folk spiller golf.

Om det så hadde vært min første birdie i år så hadde jeg ikke vært det minste flau over det. For alt du vet spiller jeg 99% av hullene på par.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kristianffs »

furu wrote:
kristianffs wrote:
furu wrote:Jeg håper min birdie #200 i år kommer på neste runde. Det er bare flisespikkeri å bringe på bane at det hadde vært #5 :D Tall er mye artigere når man ikke trenger å forholde seg til dem som virkelighet :D
Har du bare fått fire birdies i år? :lol:


Undersøkelsen blir jo nesten gjetting uansett da det er vanskelig å beregne eksakt hva golfen gjør for helsenorge, så at undersøker tar i litt gjør ikke noe - iallfall ikke for golferens side

Om det så hadde vært min første birdie i år så hadde jeg ikke vært det minste flau over det. For alt du vet spiller jeg 99% av hullene på par.
Du er jo fra Bergen så jeg regner nesten med det! 8-)
Golf.
Post Reply