Mizuno v Titleist - hvor teste?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
WeAreLeeds78
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2011, 20:05
Hcp: 25
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by WeAreLeeds78 »

Vurderer Titleist AP2 mot kanskje Mizuno MP 53. Jeg er jo strengt tatt en høyhcp'er, men jeg har fått låne og teste et sett AP2 med Project X 6.0 skaft (vel stivt skaft for min del tror jeg men det funka) og jeg synes de fungerte som ei kule. Til vanlig spiller jeg på Callaway X-22 (halv tomme forlengede) og jeg må innrømme de kjennes som kubber i forhold (kan jo skyldes skaftet også, standard uniflex). Mye mer rapp følelse i AP2'ene og ikke slo jeg det grann dårligere med de heller. Snarere tvert i mot. X-22 er også litt mer uforutsigbar i lengden fordi ballen kan virkelig skyte av køllebladet. Det viktigste for meg er ikke å slå lengst mulig, men å vite hvor langt jeg slår konsistent og å kunne repetere det etter ønske. Men uansett; jeg rett og slett likte AP2 bedre selv om de er mye smalere, mindre tilgivende og i utgpkt skal være en kølle for mid/lav til lavhcp'ere så føltes det ikke sånn. Og så ser de jo så mye bedre ut! :D

Men jeg har også lyst til å teste Mizuno MP 53. Men hvordan kan jeg få testet begge to og få testet forskjellige skaft etc? Er den eneste muligheten og gå til Golflink for å få testet Mizuno (betale det det koster der for det) og så gå til Losby eller hvor enn for å få testet Titleist med div skaft etc (og betale det det koster der). Kjennes jo litt unødvendig å betale en test-fee (custom fit fee) to ganger fordi jeg ikke kan se at Losby har Mizuno eller at Golflink har Titleist og jeg MÅ gå på to forskjellige steder. Må jeg så må jeg, men tenkte kanskje det er jeg som ikke oversikten over hvordan jeg kan gjøre det.
Jeg bor da i Oslo, som vel er relevant å nevne.
I Ogio Grom bagen:
Driver: Nickent 4DX
Hybrider: Cleveland Mashie 20,5gr, Callaway Diablo Edge 24gr
Jern: Titleist AP2 710 m/Project X Rifle 5,5 (litt drøye for en høy-hcp'er som meg)
Wedger: Titleist Vokey SM 54/11 og 58/08
Putter: Odyssey White Hot XG
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by veggiss »

Dra til Dormy i Gøteborg, der kan du sannsynligvis teste begge deler, pluss at du kan kjøpe billig flesk på vei hjem.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by Yorkie »

Ta turen til Dormy

http://www.dormy.se/golf/varuhus/varuhu ... n=goteborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Send en mail eller ring for å sjekke at de har begge modellene med forskjellige skaft for test, så kan du få kølletest, en runde på Vallda/Hills/Göteborg, og, harryflesk. Flinke folk, og meget serviceinnstilte
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by Yorkie »

Du verden så enige vi er :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by veggiss »

Begynner du å bli treg på dine gamle dager Yorkie?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by Yorkie »

veggiss wrote:Begynner du å bli treg på dine gamle dager Yorkie?
Grautpøkk!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
WeAreLeeds78
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2011, 20:05
Hcp: 25
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Mizuno v Titleist - hvor teste?

Post by WeAreLeeds78 »

Ja altså med denne enigheten er det jo ferdig snakka :) Takk for svar! Snus, flesk og golfkøller..høy klasse!
I Ogio Grom bagen:
Driver: Nickent 4DX
Hybrider: Cleveland Mashie 20,5gr, Callaway Diablo Edge 24gr
Jern: Titleist AP2 710 m/Project X Rifle 5,5 (litt drøye for en høy-hcp'er som meg)
Wedger: Titleist Vokey SM 54/11 og 58/08
Putter: Odyssey White Hot XG
Post Reply