PGA tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Stunt-reporter Michael Collins fra ESPN "intervjuet" gutta etterpå :lol:

Safety first ;)
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: PGA tour 2012

Post by Fairway »

Tøft at det er noen som tør gjøre slike ting i et egentlig "stramt" og for mange "konservativt" golf miljø...
Flere sånne stunts blåser jo opp snakkisen og gjør den mer populær for den yngre garden..

Må si det er en del forskjellige personligheter som opptrer hel forskjellig.. ta foreksempel Mark wilson som på siste runde i "Humana Challenge in partnership with the Clinton Foundation" stod og drøste med sine spillekollegaer på siste hull..

Tenk å ha sett Tiger woods ta mikrofonen på hull 16, snudd capsen og begynt å rappe...tror ikke d skjer...men uansett bra for golfsporten tror jeg det disse golfgutta finner på...
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Mye morsommere enn en innbitt Tiger...... ;-D


Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Jeg leste en artikkel og skrev litt på bloggen i natt - hvorfor kan ikke flere turneringer gjøre noe slikt som dette? De trenger ikke være så "ekstreme" som Phoenix, men noe må de jo kunne hente fra denne suksessen.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Enig - synes turneringen denne helgen er veldig morsom fordi de har hull 16 og skikkelig show. Det er en mulighet for de mer ekstroverte spillerne til å vise seg frem og vise seg fra en annen side enn det vi vanligvis ser.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

Veldig dårlig spill nå! Den som vinner, blir den som er minst dårlig. Alle prøver å gi det bort!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Snowman wrote:Veldig dårlig spill nå! Den som vinner, blir den som er minst dårlig. Alle prøver å gi det bort!
Det er en ganske presis oppsummering vil jeg si.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Kudos til Kyle Stanley, det der er et bounceback som overgår Rory-major-bounce!


Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »



Dramatisk avslutning i går kan man si, alle begynte å gjøre feil. Var tøff i hodet den godeste Stanley da han stod på 18.tee og bombet ut den driven. Utrolig morsomt at det ble han.

Hvis dette fortsetter så bør vel Levin vinne denne uka på Pebble Beach...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Caddy race på hull 16, tydeligvis bra liv da. Nice touchdown :lol:

Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote: Dramatisk avslutning i går kan man si, alle begynte å gjøre feil. Var tøff i hodet den godeste Stanley da han stod på 18.tee og bombet ut den driven. Utrolig morsomt at det ble han.

Hvis dette fortsetter så bør vel Levin vinne denne uka på Pebble Beach...
Stanley var ikke god på slutten han heller. Misset utslagene på både 16. og 17., og på 17. var det bare flaks at han kom unna med det, for det var ikke hans "skyld" at ikke ballen havnet lenger inn i busken. Selv på 18. bombet han ballen lenger til venstre enn det var meningen, og den første putten hans var definitivt lenger enn planlagt.

Tror ikke Levin skal stole på at konkurrentene er like gavmilde på slutten som de var denne helgen, for på slutten spilte alle så dårlig at det så ut som ingen ville vinne. Stanley vant fordi han var litt mindre dårlig og hadde litt mer flaks enn et par andre på de siste hullene. Flaks for Stanley at det ikke var noen Snedeker i nærheten denne gang, for en Snedeker (eller Rock eller Lawrie) "in contention" hadde tatt seieren lett fra Stanley og resten av den gjengen som rotet rundt der i går!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: PGA tour 2012

Post by Terikn »

Stanley hadde en 6 under runde i går da så var vel ikke så mange som hadde kunnet slå han med mange slag! Han rotet litt på slutten denne gangen og men hadde greit mer kontroll på nervene denne gangen! Var vel Levin som var helt på jordet! Hjelper vel ikke spes på nervene og gå og kjederøyke!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

Terikn wrote:Stanley hadde en 6 under runde i går da så var vel ikke så mange som hadde kunnet slå han med mange slag! Han rotet litt på slutten denne gangen og men hadde greit mer kontroll på nervene denne gangen! Var vel Levin som var helt på jordet! Hjelper vel ikke spes på nervene og gå og kjederøyke!
Ja, Levin rotet jo hele runden, mens Stanley spilte bra t.o.m. 14. hull. Poenget mitt er bare at også Stanley flirtet med bogeys de fire siste hullene, selv om han kom seg unna med pars. Crane var vel egentlig den som spilte best på slutten, men ikke mer feilfritt enn at han traff tribunen på det korte 16.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Gleder meg stort til denne ukas turnering på Pebble Beach. Svenske Daniel Chopra gjorde stas på banen ved å sette 2 HIO`s i går, en på hull 7 og en på hull 17

Hull 7 var 103 yards og han slo ut med en GW, mens hull 17 var 176 yards og da slo han med 7`er jern

Hull 7 er et av verdens underverker synes jeg :D
Image
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2012

Post by Kaffekannen »

Enig angående hull 7. Eller egentlig hele Monterey peninsula som området heter. Har kjørt forbi der 5-6 ganger men aldri spilt golf der.

PS. min artikkel var ute før Kevin la inn info her. Jeg plukker ikke alt jeg skriver fra ham :D
Last edited by Kaffekannen on 07 Feb 2012, 08:30, edited 1 time in total.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Neste gang KK...neste gang :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2012

Post by Kaffekannen »

Var et forsinket fly fra å spille her forrige gang. Ser jo greit ut da...

Image
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Ahhh, gleder meg til å sitte foran sofaen og endelig se en ordentlig turnering igjen, med Tigern på plass, og forhåpentligvis fortsatt stigende form! (vel, nesten ordentlig da, med kjendiser og alt ræl...).
Starttid og slikt vet jeg ikke, men vi får vel se noen glimt vil jeg tro.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Morsomt å høre Tiger fortelle at hans spillepartner, Romo, har sendt han videoer av svingen sin og bedt om svingtips. Han har veldig lyst å vinne pro-am`n og har ikke lyst å skuffe Tiger. Romo er scratchspiller og har prøvd seg et par ganger i US Open kval og Nationwide tour på invitasjon.

Spillet er i gang og noen har spilt 4 hull allerede. Tiger går vel ut om litt under 1t
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Noen har alt i seg. Tigern går ut kl 19 så vidt jeg skjønner, så eg får sett back 9.
Det har ikke regnet på en stund, så banen spilles hard, og været er spådd fint resten av uka. Detta blir bra!!
Post Reply