Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply

Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Ny driver
30
11%
Harrisson shotmaker (se egen tråd)
3
1%
Nye fairway woods eller hybrider
41
15%
Nye jernkøller
38
14%
Nye wedger
36
13%
Ny putter
21
8%
Gjennomgang hos køllemaker og mulig tilpasning av utstyret jeg har idag (skaft, lie etc)
16
6%
Utstyr for lengdemåling (laser, GPS inkl apps for smartphones)
14
5%
Ny golfbag eller tralle
33
12%
Nye golfsko eller innleggssåler
36
13%
 
Total votes: 268

User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Yorkie »

http://www.out-of-bounds.se/
f.eks 100 pack Penta til 935 SEK, riktignok slått en gang før, men allikevel
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

JonasB wrote:Fant ut når jeg skulle gi tilbakemelding til selger på e-bay at det var 104 baller,ikke 60...Så prisen ble akkurat veldig mye bedre.(nei,jeg telte ikke ballene når jeg hentet de og trodde det var en annen budgivning jeg vant :oops: )

Jeg betalte 100 dollar til selger inkl frakt. Måtte ut med 587 på posten. 234 i fortolling og 353 i utlagt moms., De har gått utifra selgers vareverdi hvor han skrev 200 dollar og inkl frakt blir det da en vareverdi som tilsvarer 1411. Hadde jeg orket hadde jeg ringt tollvesenet og sendt de kvittreringen fra paypal som viser at jeg bare handlet for 100 dollar og ikke 200.

Men nei, med en ballpris på cirkus 10 kr er jeg happy :D
Frakten skal medregnes i verdien.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by JonasB »

Franz wrote:
JonasB wrote:Fant ut når jeg skulle gi tilbakemelding til selger på e-bay at det var 104 baller,ikke 60...Så prisen ble akkurat veldig mye bedre.(nei,jeg telte ikke ballene når jeg hentet de og trodde det var en annen budgivning jeg vant :oops: )

Jeg betalte 100 dollar til selger inkl frakt. Måtte ut med 587 på posten. 234 i fortolling og 353 i utlagt moms., De har gått utifra selgers vareverdi hvor han skrev 200 dollar og inkl frakt blir det da en vareverdi som tilsvarer 1411. Hadde jeg orket hadde jeg ringt tollvesenet og sendt de kvittreringen fra paypal som viser at jeg bare handlet for 100 dollar og ikke 200.

Men nei, med en ballpris på cirkus 10 kr er jeg happy :D
Frakten skal medregnes i verdien.

Klar over det,men det blir jo feil når selger opplyser verdien til å være dobbelt så høy som den egentlig er :?
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by eivaan »

Noen som har erfaringer med golfstore europe? Bestilte en Scotty Squareback putter og ei Clicgear tralle i går..1300,- for putter og 1300,- tralle inkl.frakt :)
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by bentzen »

Franz wrote:
JonasB wrote:Fant ut når jeg skulle gi tilbakemelding til selger på e-bay at det var 104 baller,ikke 60...Så prisen ble akkurat veldig mye bedre.(nei,jeg telte ikke ballene når jeg hentet de og trodde det var en annen budgivning jeg vant :oops: )

Jeg betalte 100 dollar til selger inkl frakt. Måtte ut med 587 på posten. 234 i fortolling og 353 i utlagt moms., De har gått utifra selgers vareverdi hvor han skrev 200 dollar og inkl frakt blir det da en vareverdi som tilsvarer 1411. Hadde jeg orket hadde jeg ringt tollvesenet og sendt de kvittreringen fra paypal som viser at jeg bare handlet for 100 dollar og ikke 200.

Men nei, med en ballpris på cirkus 10 kr er jeg happy :D
Frakten skal medregnes i verdien.
Hentet nettopp nye jern på posten, kjøpte brukt på eBay til $120 + $60 frakt. Her ble regnestykket 120 * 5,9 = 708NOK. 25% Moms av 708NOK = 177NOK også ble det i tillegg lagt på et fortollingsgebyr på 120NOK.
Her tok de altså ikke hensyn til frakt, selv om den stod spesifisert på pakkseddelen.
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by bentzen »

Yorkie wrote:http://www.out-of-bounds.se/
f.eks 100 pack Penta til 935 SEK, riktignok slått en gang før, men allikevel
Slått én gang var vel ikke helt riktig. Skal du ha 100 stk til 935SEK er det C-kvalitet på ballene:

Image
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Boris »

bentzen wrote: Hos golfstoreeurope får du 4 dusin Srixon AD333 for £43,33. Kjøper du 3 x 4 dusin får du fri frakt. Ferdig momset inn i landet med forenklet tollgebyr skulle det bli ca.1500,- for 144 baller. Tror ikke du finner en spesielt mye bedre deal enn det på helt ok, nye baller.
Takk. Noen som har erfaringer med hvordan disse er i forhold til den Srixon Soft Feel ballen de selger fra samme sted?

Hvem er det som slår baller en til fire ganger forresten? Hvor kommer de ballene fra? Er det fra testing?

Jeg tror heller jeg vil ha en litt dårligere baller jeg kan være trygg på oppfører seg likt hele tida, enn dyrere baller som kanskje er slått inn i en bergvegg og fått seg en invendig deformasjon etc.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Sticho »

Har vært en dyr uke.. Havnet utpå flere ganger gitt. :)
I tillegg til AP2 712, så ble det 910H, Galvin Green Ash-jakke (korte armer) og en Clicgear 3.0.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Kjøpte 3 dusin AD333 til Portugal-turen nå...ga bort halvparten etter fem runder, ikke fornøyd.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by norrbaggen »

eivaan wrote:Noen som har erfaringer med golfstore europe? Bestilte en Scotty Squareback putter og ei Clicgear tralle i går..1300,- for putter og 1300,- tralle inkl.frakt :)
Dom har bra priser med du kan forvente laaaaaaaaaannnnnnnnngggggggg leveringstid. Jag har ventet i 6 uker nå på en genser og en bag som de hadde på lager enligt websiden. Dette viste seg ikke vare sant når jeg snakket med dem. Skal forøvrig til Nord Irland om 3 uker da har jeg bland annet tenkt besøke dem og spørre om dette med leveringstid.
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by bentzen »

veggiss wrote:Kjøpte 3 dusin AD333 til Portugal-turen nå...ga bort halvparten etter fem runder, ikke fornøyd.
Ikke sikkert den greide å holde tritt med svinghastigheten din, det er vel i utgangspunktet en ball best egnet for de som ikke svinger drivern i 100mph sjiktet.

Spilte en del på AD333 i fjor og synes de var helt greie. Det er en billig ball som ikke spinner all verden, men gir "vanlige" lengder og er etter mitt skjønn ganske myk rundt og på green. Syns også å huske at de var ganske slitesterke, uten at det bruker å være et problem ettersom jeg spilte bort 8 dusin av de i fjor...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by veggiss »

Den spant greit på fulle slag, men fra 50 meter og inn var den ubrukelig i forhold til Pro V1 f.eks.

Er spent på den nye HEX Black fra Cally, blir nok å teste noen av de.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by sumo »

veggiss wrote:Den spant greit på fulle slag, men fra 50 meter og inn var den ubrukelig i forhold til Pro V1 f.eks.

Er spent på den nye HEX Black fra Cally, blir nok å teste noen av de.
de har fått inn hex ballene på fornebu. de koster flesk, men frister.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Yorkie »

Boris wrote:
bentzen wrote: Hos golfstoreeurope får du 4 dusin Srixon AD333 for £43,33. Kjøper du 3 x 4 dusin får du fri frakt. Ferdig momset inn i landet med forenklet tollgebyr skulle det bli ca.1500,- for 144 baller. Tror ikke du finner en spesielt mye bedre deal enn det på helt ok, nye baller.
Takk. Noen som har erfaringer med hvordan disse er i forhold til den Srixon Soft Feel ballen de selger fra samme sted?

Hvem er det som slår baller en til fire ganger forresten? Hvor kommer de ballene fra? Er det fra testing?

Jeg tror heller jeg vil ha en litt dårligere baller jeg kan være trygg på oppfører seg likt hele tida, enn dyrere baller som kanskje er slått inn i en bergvegg og fått seg en invendig deformasjon etc.
Tipper du finner masse baller kun slått en gang på f.eks hull 18 på Asker, hull 5 på Tyrifjord, hull 3 på Stavanger osv, sikker på at man også finner baller som ikke er slått engang men forsøkt kastet over i ren frustrasjon ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by GunnarBull »

veggiss wrote:Kjøpte 3 dusin AD333 til Portugal-turen nå...ga bort halvparten etter fem runder, ikke fornøyd.
Bare litt nysgjerrig, veggiss: Hva synes du om Titleist NXT? Jamført med Pro V1 og AD333?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by furu »

Dere som liker Pro V1 må se på TaylorMade Penta TP3 når den kommer.

NXT og NXT Tour er greie baller men ikke mer enn det.

Beste ballkjøpet nå for tiden er Callaway i(s) til 299,- hos onlinegolf.no. Glitrende ball!
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by hanso87 »

@Furu. Jeg spiller stort sett på NXT Tour, og jeg mener du får mye for pengene, når det ikke spilles på pro v1. Men mener du at Callaway i(s) er tilsvarende, om ikke bedre? Da får jeg vurdere et dusin eller to av de i sommer.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by furu »

Callaway i(s) er helt i toppen. NXT er ikke dålige, for all del, men det er supre alternativ der ute.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by furu »

Hva er det som skjer med ipadskrivingen?!?! Dålig??!? Dårlig!!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvilke mulige endringer i golfutstyret gjør du for 2012?

Post by Franz »

bentzen wrote:
veggiss wrote:Kjøpte 3 dusin AD333 til Portugal-turen nå...ga bort halvparten etter fem runder, ikke fornøyd.
Ikke sikkert den greide å holde tritt med svinghastigheten din, det er vel i utgangspunktet en ball best egnet for de som ikke svinger drivern i 100mph sjiktet.
Litt overrasket over at du lot denne passere veggiss... :)
Post Reply