Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Simmyr
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 23 May 2012, 21:03
Hjemmeklubb: Holtsmark
Location: Lier

Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Post by Simmyr »

Image

"TaylorMade Burner Superfast 2.0 Driver * Long shaft, lighter weight and new lowdrag aerodynamics promote faster swing speed for more distance * Lightest TaylorMade driver ever 279 grams * Bigger, deeper clubface works with low CG to promote higher launch/lower spin for increased distance * New head shape and Inverted Cone face technology create the largest sweetspot of any TaylorMade driver * White nonglare crown and black clubface make alignment easy"

Er i USA og har kjøpt inn litt stæsh til golfen siden det er så fantastisk billig her. Røyk på en driver da jeg syntes den jeg kjøpte med mitt Olyo sett ikke var så veldig + at den var så billig i forhold til Norge at jeg bare MÅTTE kjøpe med en kølle og :lol: :roll: .. Fikk den for ca 1000 kr, så kan ikke si meg misfornøyd med prisen. Så den var priset til 2190,- + frakt på Golfkompaniet sin nettside.

Så nå brenner det i fingrene til å komme hjem å slå noen baller!

Noen som har noen formeninger og erfaringer om denne driveren?. Fikk den anbefalt av han i butikken som en meget bra driver for nybegynnere med en stor sweetspot, noe jeg håper stemmer :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Post by Kaffekannen »

Simmyr wrote:Image

"TaylorMade Burner Superfast 2.0 Driver * Long shaft, lighter weight and new lowdrag aerodynamics promote faster swing speed for more distance * Lightest TaylorMade driver ever 279 grams * Bigger, deeper clubface works with low CG to promote higher launch/lower spin for increased distance * New head shape and Inverted Cone face technology create the largest sweetspot of any TaylorMade driver * White nonglare crown and black clubface make alignment easy"

Er i USA og har kjøpt inn litt stæsh til golfen siden det er så fantastisk billig her. Røyk på en driver da jeg syntes den jeg kjøpte med mitt Olyo sett ikke var så veldig + at den var så billig i forhold til Norge at jeg bare MÅTTE kjøpe med en kølle og :lol: :roll: .. Fikk den for ca 1000 kr, så kan ikke si meg misfornøyd med prisen. Så den var priset til 2190,- + frakt på Golfkompaniet sin nettside.

Så nå brenner det i fingrene til å komme hjem å slå noen baller!

Noen som har noen formeninger og erfaringer om denne driveren?. Fikk den anbefalt av han i butikken som en meget bra driver for nybegynnere med en stor sweetspot, noe jeg håper stemmer :)
Det er en veldig god driver. Tør påstå at det neppe er laget drivere "of the rack" som er særlig mye bedre. Snill, lang og så ser den bra ut.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Post by furu »

Fin driver. Prisen er god på den i USA fordi den er "gammel". I Norge er vi litt treige med å prise ned utgåtte modeller.
Instagram @christianfuru
Simmyr
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 23 May 2012, 21:03
Hjemmeklubb: Holtsmark
Location: Lier

Re: Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Post by Simmyr »

Fått prøvd den ut to dager på banen nå og må si jeg er KNALLFORNØYD! Fantastisk lett og fin i svingen og mer tilgivelse enn man kan tørre å be om. Jeg kan jo egentlig ikke drive enda, men fikk flere fine driver på banen i helgen :)

Fikk litt prestasjonsangst når jeg og han jeg spilte med skulle spille oss igjennom på en femmerflight. 6 stykker som står og glaner på deg inkl. tidligere ordførenen i bygda og flere styremedlemmer i klubben. Da var det passe greit å drive forbi alle sine utslag ;)
morten_ping
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 11 Jul 2012, 21:20

Re: Taylor Made Burner 2.0 Super-Fast Driver - Erfaringer?

Post by morten_ping »

Jeg har modellen før, og mener den er alt for lett. får ikke rette "feeling" med den. er forresten til salgs vis du vil ha den?
Post Reply