Callaway Legacy, demo

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
HappyGilmore
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 20 Jun 2010, 23:21
Hcp: 17.1
Hjemmeklubb: Nesbyen Golfklubb

Callaway Legacy, demo

Post by HappyGilmore »

Hei Igjen!!

var nylig på Demo dag med Callaway, der jeg i første omgang gledet meg til å prøve de nye Razr Tour jernene, og diablo Octane black tour driver. Fikk også benyttet meg av Flightscoope programmet de hadde med seg! så first things first, 2 sykt bra produkter fra Callaway dette her, ble meget imponert over Diablo driveren, utrolig tøft utseende og en utrolig driver. Er ikke noe tvil om hva som havner i min bag :)

Men i alle fall det Flightscoope kom frem til var i alle fall at jeg trengte xtra stiff jern pga svinghastigheten min, og det kom også frem til at jeg burde prøve Callaway legacy forged jernene. Jeg ble sykt imponert over disse jernene, og ble igrunn giret på å anskaffe meg disse. Så da startet googlingen.

Men jeg har seriøst ikke funnet noe på det så jeg lurer nå på om det heter noe annet i europa eller noe?? for har fått med meg at Callaway Japan lanserte noe sånt i 2009, men finner det ikke på hjemmesidene til Callaway:S Der oppe fikk jeg også vite at ett slikt sett kom på 7,500,- ca, og det jeg har funnet på en side fra usa, kostet 3.000, så kan det stemme at det er de samme:P??

Trenger ekspertenes hjelp her, og regner med furu har full oversikt:P

PS. furu trenger du tips til en driver å anmelde kjør på med Diablo black octane tour!! ;)
Driver: Mizuno MP 630 Fast track Tour edition
Jern: Mizuno MP 53 stiff 5-P
Wedger: Adams Golf 52 og 58 grader
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

Legacy er så vidt jeg vet en serie for det japanske markedet. De har alltid vært veldig dyre. Den siste versjonen er rimeligere og dette har sikkert sammenheng med at de ønsker å utvide til andre marked. Jeg har tidligere sett Legacy driver og fw (mener også å ha sett hybrid) her hjemme men jernene er sjelden vare.

3.000,- virker å være veldig lite for Legacy. Hvilken butikk er dette? Jeg er litt skeptisk når prisen er så lav. De koster $1.290 hos Tourspecgolf. 7.500,- er forøvrig også rimeligere enn forventet. Hadde trodd de lå på 9-10.000,- men som sagt så ser det ut til at de bevisst har senket prisnivået litt for å komme inn på det europeiske og kanskje amerikanske markedet.

Du finner litt info på Callaway Japans hjemmeside.

Callaway har mye bra i år og demotouren må jo være en suksess :D Jeg har bestilt Razr Tour jern 8-)
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Callaway Legacy, demo

Post by Golffreak »

Du mener de her?:
http://golfwholesaleshop.com/goods-441- ... Irons.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Du finner noen reviews også hvis du googler Callaway legacy clubs e.l.

Så jo ganske bra ut:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
HappyGilmore
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 20 Jun 2010, 23:21
Hcp: 17.1
Hjemmeklubb: Nesbyen Golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by HappyGilmore »

Ja fikk med meg dette med at de i alle fall har de i japan, men hvorfor gjøre meg hekta på noe som nesten er umulig å få tak i :P hehe men de er ikke så langt unna Razr Tour jernene faktisk. så da blir det muligens de viss jeg ikke finner noe bra :)

Fant de faktisk til 355 dollar nå på http://www.mycheapgolf.com/category-179 ... -sets.html" onclick="window.open(this.href);return false; det kan jo ikke stemme:P han jeg pratet med fra Callaway der oppe sa i alle fall 7.500,- noen erfaring med denne siden eller? :)

Jeg skal inn å lese der nå, er det sånn at det ikke har kommet noen ny legacy siden 2009, og de er fortsatt så dyre??

Gratulerer med kanon jern furu!! :) meget godt valg dette :D
Driver: Mizuno MP 630 Fast track Tour edition
Jern: Mizuno MP 53 stiff 5-P
Wedger: Adams Golf 52 og 58 grader
HappyGilmore
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 20 Jun 2010, 23:21
Hcp: 17.1
Hjemmeklubb: Nesbyen Golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by HappyGilmore »

Golffreak wrote:Du mener de her?:
http://golfwholesaleshop.com/goods-441- ... Irons.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Du finner noen reviews også hvis du googler Callaway legacy clubs e.l.

Så jo ganske bra ut:-)
De er kanon bra :D er som å slå gummiballer med de :P selv de tynne treffa får du mye hjelp på!

har du erfaring med den siden eller bare noe du kom over på googlern :) ?
Driver: Mizuno MP 630 Fast track Tour edition
Jern: Mizuno MP 53 stiff 5-P
Wedger: Adams Golf 52 og 58 grader
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

Golffreak wrote:Du mener de her?:
http://golfwholesaleshop.com/goods-441- ... Irons.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Du finner noen reviews også hvis du googler Callaway legacy clubs e.l.

Så jo ganske bra ut:-)
Den butikken handler du nok bare hos hvis du setter pris på å bruke falske køller.

Scotty California til $173......... Det første du gjør i slike nettbutikker er å sjekke hva de skal ha for en Scotty. Prisene på en del produkter er nær eller helt lik det man ser hos f.eks Golfsmith, men på de mest populære produktene setter de ofte sinnsyke priser. Gratis frakt og "24 hour customer service" er også fine kjennetegn. Jeg kan garantere at denne butikken selger 110% falske køller.

mycheapgolf.com er samme dritet. Jeg lover deg Happy, dette er kopier.

Legacy er dyre fordi det er smidde jern og de holder seg ekstremt godt i pris. Disse blir vel laget hos Endo, en av de beste på smidde jern.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

Moralen her - jeg kan ikke understreke dette nok - at du er vanvittig forsiktig med hvor du kjøper Legacy. Legg ut link her før du handler. Søk på firmanavn/nettside på google.
Instagram @christianfuru
HappyGilmore
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 20 Jun 2010, 23:21
Hcp: 17.1
Hjemmeklubb: Nesbyen Golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by HappyGilmore »

meget fornuftig det ja! er latterlig å ende opp med noe som er fake, bra tips!

Kan jeg spørre om hvor du anskaffet deg dine Razr tour jern Furu? ender nok opp med de viss jeg ikke klarer å finne ekte legacy jern! det lille jeg har leitet rundt til nå viser seg jo å være fake eller prisen reflekterer i alle fall det, og layouten på de sidene er ganske shabby, så er nok shabby køller også.

ganske frustrerende å finne ett så konge jern, og ikke klare å få tak i det igjen i ettertid:P haha
Driver: Mizuno MP 630 Fast track Tour edition
Jern: Mizuno MP 53 stiff 5-P
Wedger: Adams Golf 52 og 58 grader
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

De eneste sikre måtene jeg kan tenke meg er tourspecgolf.com, progolfjapan.com, Bergen Golfsenter/onlinegolf.no eller å kontakte Callaway Norge direkte. Du kan sende mail til onlinegolf.no/BGS og poste spørsmål på facebooksiden til Callaway Norge.

Har søkt litt på nett og de kryr av falske Legacy. Får nesten ikke opp en eneste seriøs nettbutikk som har dem. Callawaygolfpreowned.com har dem ikke. Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe brukt på ebay eller Golfwrx. Akkurat nå har jeg bare de alternativene jeg nevner over.

Diablo Forged er forøvrig en kølle som er svært lik Legacy. Utseendet er nesten identisk men Legacy skal være smidd på dyrere og bedre måte hos Endo og føles mykere.

Jeg har kjøpt mine Razr Tour her hjemme i Norge.
Instagram @christianfuru
HappyGilmore
Rookie
Rookie
Posts: 18
Joined: 20 Jun 2010, 23:21
Hcp: 17.1
Hjemmeklubb: Nesbyen Golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by HappyGilmore »

takk for det! er en bra start i alle fall så får jeg se hvor det skjærer avgårde, men er jeg i tvil på noe så blir det nok Razr tour. :D kommer sikkert til å poste her mere viss jeg er i tvil om noen sider, greit å ha fasiten her(furu) :)

hadde litt problemer på den japanske siden til Callaway, er litt rusten i japansk :P
Driver: Mizuno MP 630 Fast track Tour edition
Jern: Mizuno MP 53 stiff 5-P
Wedger: Adams Golf 52 og 58 grader
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Callaway Legacy, demo

Post by Golffreak »

Sjekket ikke nettsiden og har ingen erfaring med det mao, bare linket siden ettersom jeg googlet den. Beklager å linke til piratkopi-nettbutikk.

Nå har jeg aldri prøvd Legacy forged jernene, men når jeg gikk over til X-forged settet så føles balltreffene mye mykere. Callaway bruker et ganske mykt stål (1020 som kun har 0,2% karbon) i X-forged jernene og smiprosessen gjør muligens at de blir mykere og får mer følelse. Med Pro v1 eller Penta baller så er det deilig å slå med:-). Vil anbefale smidde køller og sjekk hva slags stål som brukes. Høyere tall har høyere karboninnhold (1045 = 0,45% karbon), og jo mer karbon jo hardere er materialet/køllehodet. Følelsen du får med mykt smidd karbonstål må bare testes:-). Sikkert mange smidde køller som har mykere ståltyper.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Callaway Legacy, demo

Post by veggiss »

Tester har vist at det ikke er mulig å kjenne forskjell på en kølle smidd i 1020 karbonstål kontra en smidd i 1035. Du holder i et gummigrep som via minst ett lag tape er festet i enden på et stålskaft, som igjen er forbundet til køllehodet med epoxy, og du slår en myk ball. Den eneste virkelige fordelen med en mykere legering er at det er lettere å justere loft og lie.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Callaway Legacy, demo

Post by Golffreak »

Jeg ser den, men jeg merker nå forskjell på smidde køller i karbonstål vs. støpte i rustfritt stål. Akkurat legeringen og 1020 vs. 1035 har jeg ikke testet så nøye, men er nok som du sier at det er vanskelig å skille imellom..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

Bare for å understreke det så mente jeg faktisk ikke at forskjellen på Diablo Forged og Legacy er stor, jeg understreker det "skal" være mykere stål i Legacy. Jeg er enig i vurderingen til veggiss og det han refererer til.
Instagram @christianfuru
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Callaway Legacy, demo

Post by jossi90 »

Når det sies "xtra stiff jern pga svinghastigheten min", er det fordi man har høy eller lav svinghastighet?Jeg er fersk;-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

jossi90 wrote:Når det sies "xtra stiff jern pga svinghastigheten min", er det fordi man har høy eller lav svinghastighet?Jeg er fersk;-)
Høyere svinghastighet betyr stivere skaft. Det finnes tall som gir en pekepinn på hva man bør ha men det beste er å teste og få tall på simulator, Flightscope e.l.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by spiderboy »

furu wrote:Høyere svinghastighet betyr stivere skaft. Det finnes tall som gir en pekepinn på hva man bør ha men det beste er å teste og få tall på simulator, Flightscope e.l.
Kanskje en sannhet med noen modifikasjoner da. Det er mange andre faktorer som også spiller inn. Wishon har f.eks. et vell av kriterier han bruker for å bestemme skaftflex og type skaft til forskjellige svingtyper. Hvor sent eller tidlig du releaser kølla. Hvor "smooth" du svinger. Pauser du på toppen, har du mye load i skaftet i starten av svingen osv.

Men litt forenklet, ja du har rett Furu. Og ja, jeg flisespikker. Det måtte bare ut.....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Callaway Legacy, demo

Post by furu »

Jeg er helt enig spiderboy. Tok bare kortversjonen for å holde det enkelt. Hadde egentlig skrevet et langt svar om det ene og det andre men fant ut at det var litt nerdete til og med for golfsnakk :lol: Noen ganger er det enkle best.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Callaway Legacy, demo

Post by spiderboy »

Prøver du å si at jeg er nerdete? lol
Tror ikke noe er for nerdete for dette forumet. Heldigvis
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Callaway Legacy, demo

Post by veggiss »

Tommy Armour III spilte med 7.8 rifle flex (type spett), så man trenger ikke nødvendigvis ha verdens høyeste svinghastighet for å spille med stive skaft.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply