Hvilke Titleist køller?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Hvilke Titleist køller?

Post by zolhaz »

Var på Titleist demo i helgen og testet AP1 og MB. Etter hva jeg har forstått er AP1 køllene beregnet for min hcp gruppe (har 25,9) mens MB er for de bedre spillerne.
Fikk riktignok bare testet ut 6er jerna, men satt igjen med ett inntrykk av at jeg slo bedre med MB køllen i tillegg til at jeg likte følelsen i svingen bedre. Så her sitter jeg å skal bestille og er veldig usikker... Er på vei nedover hcp messig.
Hva er deres erfaringer med disse køllene, og hva vil dere anbefale?

Tenker å bestille på Golfstoreeurope, selger disse kun orginaler eller er det kopier siden de er så billige? Eks, MB 3500, mens i norge ca 10 store...
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by goffy »

Skal du kjøpe Titlest fra Golfstoreeurope må du dessverre ringe inn din bestilling.
Dette pga. Titlest policy...
Ut i fra det jeg har googlet så virker det som at disse er mer eller mindre seriøse...
Treg på levering og trege til å svare på support er det mange som sier da.
Jeg la inn en bestilling på 3400,- den 15/6 og venter på varene, har heller ikke fått noe track ID.
Venter spent MAO :P
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by Golffreak »

golfstoreeurope sliter vel litt med levering om dagen, sjekk diverse andre tråder her inne og på golfsiden.no. De selger ekte varer etter hva "ekspertene" her inne sier, men ville nok sjekket andre nettshoper nå som det virker som de sliter litt..

Har dessverre ikke testet de køllene, men prisforskjellen var stor ja..:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by zolhaz »

Goffy, er det MB du har bestilt? Hvilke hcp har du da?
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by goffy »

Eh... nei, har ikke bestilt Titlest.
Skjønner du er usikker på hvilke du køller du skal satse på.

Anbefaler deg at du går for de køllene du følte deg mest komfortable med :)
Det er hvert fall slik jeg tenker, sånn som nå har jeg en putter som er stygg og som ikke gir meg en dritt bortsett fra en svært dårlig følelse og mange 3 putter.
Putteren sendes til PokkerIVold så raskt jeg har mottatt varene mine fra golfstoreeurope ;)

Psyke er alt, drive for show and putting for money (eller noe sånt :P )
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by mciljoy »

Du fikk jo virkelig testet ytterpunktene der! Du finner omtrent ikke jernkøller som er mindre tilgivende/vanskelige å slå med enn Titleist MB. Ingen hjelp å få der. Mens AP1 er en kølle ment for de med hcp fra 15 og oppover. Tror selv helt ferske golfere kan ha glede av de.

I mellom de to settene har Titleist CB og AP2, begge ment for bedre spillere. AP2 tilbyr litt mer hjelp enn CB og MB men brukes også av mange av stjernene på tourene (bl.a. Manassero). Så det er kanskje litt best of both worlds ;-)

De aller fleste vil nok anbefale deg AP1 (i hvertfall fremfor MB), men det avhenger jo helt av hva du vil med golfen. Er du komfy med AP1 så vil du nok ganske sikkert spare en god del slag med de i forhold til MB. Men hvis du ikke liker utseende/feelingen på de så blir det jo ikke noe bra uansett.

Jeg vet ikke helt hva konklusjonen min blir her jeg... selv har jeg også Titleist-jern som er så vanskeligspilte at ingen pro ville anbefalt meg dem, men jeg digger de. Hadde jeg kjøpt meg nytt sett nå ville det blitt noe liknende, kanskje helst Titleist MB. Jeg aksepterer at ballen ikke går så langt når jeg treffer dårlig og at ballbanen min er noe lavere. Det jeg til gjengjeld får er muligheten til å skru ballen mye og det synes jeg jo er veldig morsomt. Hadde jeg bare tenkt hcp hadde jeg kjøpt meg et SGI-sett og slått ballen likedan hver gang, men hvor gøy ville det vært?? Det kommer jo helt an på hva du vil med golfen :-)

Vet ikke om du ble noe klokere av dette rølet..., men lykke til!
Skjelven
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 17 Jun 2011, 01:38
Hcp: 54

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by Skjelven »

Drive for show, put for dough
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by mciljoy »

eh... vi snakker om det som skjer mellom drivingen og puttingen her
zolhaz
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 22 Aug 2010, 23:32
Hcp: 11,6
Hjemmeklubb: Skjeberg golfklubb

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by zolhaz »

mciljoy, veldig bra svar synes jeg. Sunn fornuft tilsier at jeg ikke bør gå for MB uansett hvor deilige de var å slå med når man traff sweetspot. Fikk jo også kjenne hvordan det føltes når jeg ikke traff rent så jeg ser at det fort kan bli noen flere slag på en runde..
Vel, har jo ambisjoner om å forbedre spillet en god del og en dag kunne spille med slike køller, for fy for en følelese det var å svinge disse og ikke minst synet av de. Likte AP1 også, fruen gikk for disse, og hadde det ikke vært for at jeg var så dum å teste MBene også hadde jeg også gått for AP1 der å da.
Men foreløpig fungerer W/S køllene mine bra så kanskje jeg skal tenke litt til..
I bagen:
TM RBZ 10,5
Callaway Diablo Edge 3w
TM Burner 3 og 5 hybrid
Titleist AP1 710
Titleist Vokey 50, 56 og 60 gr wedge
TM xFT TP wedge 52 gr
Scotty Cameron
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by heikkih »

Jeg kjøpte AP1 når jeg var på 31.5hcp mot slutten av sommeren i fjor. Svært fornøyd og tror jeg skal klare meg fint med dem en stund til og et stykke ned under 18. Så får jeg heller ta en ny vurdering og se om jeg ombestemmer meg til neste vår :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by Grønne greener »

Du bør absolutt ikke kjøpe for vanskelige køller.
Selv om du fikk de til å virke èn dag så er det slett ikke sikkert at de vil virke en eneste dag i hele neste måned...!
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hvilke Titleist køller?

Post by CharlieB »

Grønne greener wrote:Du bør absolutt ikke kjøpe for vanskelige køller.
Selv om du fikk de til å virke èn dag så er det slett ikke sikkert at de vil virke en eneste dag i hele neste måned...!
+1 på den, hvis du synes det er vanskelig å bestemme seg så prøv køllene flere ganger med flere dagers mellomrom. Kjøpte nye jern i våres og brukte halve vinteren på å teste alle nyhetene. Jeg kom stadig tilbake med samme konklusjon, selv om det etterhvert ble ett tett race mellom Ap1 og de nye Callaway klubbene.

Endte forøvrig opp med Ap 1 og angrer ikke på det.
Post Reply