Golfbox-spørsmål

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Golfbox-spørsmål

Post by barcentrale »

Har lagt inn en runde i golfbox for nedskrivning. Markøren har ikke godkjent runden pt. I mellomtiden har jeg gått enda en runde med nedskrivning. Hva skjer hvis jeg legger inn denne før forrige har blitt godkjent. Det er selvsagt også færre tildelte slag på siste runde hvis nytt handicap fra første nedskrivning hensynstas. Er golfbox så "smart" at den justerer siste nedskrivning selv om denne godkjennes før den første mht tildelte slag etc.. Jeg er skeptisk for ordens skyld... Kanskje noen som vet?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
pkasnes
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2010, 21:54
Hcp: 30
Hjemmeklubb: Grorud GK

Golfbox-spørsmål

Post by pkasnes »

Når markør endelig godkjenner den første runden, justerer golfbox alle runder spilt etter den første runden. Så du får spille etter uoffisiell hcp, dvs egen utregnet hcp, og dermed tildelte slag, frem til markør godkjenner.

Pål
heggiero
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 12 Mar 2011, 21:56
Hcp: 37
Hjemmeklubb: borregaard

Re: Golfbox-spørsmål

Post by heggiero »

ryddig pål
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Golfbox-spørsmål

Post by Santa »

Hva om markør aldri godkjenner, hva skjer da? Er det en utregning en gang i året eller noe slikt. Spilte med en kompis som er et surrehue og har mistet sin golfbox pålogging og ikke gidder å ordne ny tilgang. Så en runde hvor han ble brukt som markør har nå ligget der en god stund uten at han har fått ut fingeren. Og nå gidder jeg ikke mase på ham mer.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Golfbox-spørsmål

Post by Golffreak »

trodde runder ble godkjent etterhvert jeg, uavhengig om markør godkjente eller ikke.. Mulig jeg husker feil.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Golfbox-spørsmål

Post by Grønne greener »

Santa:
Du kan ta kontakt med klubben (eller en som har de nødvendige admin-godkjenningene) og be denne om å regulere hcp. Har selv gjort det på denne måten.
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Golfbox-spørsmål

Post by totenoid »

Jeg er glad for at Golfbox tydeligvis har ryddet opp i dette. I fjor var det ikke slik at rundene ble justert i etterkant, og rundene som ble lagt inn i tiden mellom en score ble registrert og godkjent av en markør fikk tildelt feil antall slag.

Dette problemet oppstår gjerne dersom man har vært på en liten rundtur og spilt en del runder uten å få registrert dem i Golfbox i mellomtiden.
Post Reply