Inspirerende golf- og reiseblogger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by Jan E. Espelid »

Det er publisert en ny artikkel på [url=hrrp://www.MigrantGolfer.com]MigrantGolfer.com[/url].

Denne gangen handler det om gode og inspirerende golf- og reiseblogger i verden. Håper noen vil synes det er nyttig.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by furu »

Problemet med blogger er at noen er litt døde. Det skjer lite eller ingenting. Phil Bundy-bloggen har siste innlegg januar 2011. Og en invitasjon til turnering i november 2010. Tror han har mistet litt lysten på blogging.

Det var ellers noen bra på listen men jeg syns golfbloggnivået er generelt dårlig. For å være helt ærlig så skriver du bedre enn alle de der Espelid. Jeg sier det ikke for å smiske, det er min ærlige mening.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by Jan E. Espelid »

Veldig hyggelig å høre det, Furu. Ikke minst når det kommer fra en mediemann som deg.

Min inspirasjon gikk på det som var skrevet på bloggene ... og jeg er klar over at noen blogger dør. Men det som står skrevet der er ikke nødvendigvis dødt. Selv om jeg også må være så ærlig å si at opprinnelig stod det blogger på min topp-10-liste som sist var oppdatert i 2008. De tok jeg, etter moden overveielse, ut av listen.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by Smilende Sam »

furu wrote:Jeg sier det ikke for å smiske, det er min ærlige mening.
Godt du presiserte det furu, du er jo ellers under generell mistanke for slikt :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by furu »

Jeg skjønner hva du mener Espelid. Innholdet kan selvsagt være veldig godt og faktisk aktuelt selv om det er noen år gammelt. Den eneste innvendingen er at med ordet 'blogg' så tenker jeg på noe levende. Når bloggen tørker ut så går den over til å bli mer lik en nettside man kan søke etter informasjon på.

@Sam - Jeg aner ikke lenger hva folk tror om meg :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by Jan E. Espelid »

Og jeg forstår deg, Furu. Men din definisjon av blog er ikke helt etter min bok.

Jeg oppfatter blog som en webside som skrives og oppdateres av en enkeltperson. I motsetning til et nettsted med redaktør og utgiver og Lov om redaksjonell fridom. Uten hensyn til hvor ofte bloggen/nettsiden oppdateres.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by Smilende Sam »

Enig med Jan E!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by furu »

Jeg er på ingen måte fullstendig uenig med dere, men mener allikevel at definisjonen av blog sier at den skal oppdateres med mer eller mindre jevnlige mellomrom. Jeg er helt enig i at det er privatperson vs. redaktør/utgiver, men når denne privatpersonen slutter å skrive så er det bare en død nettside. Blogging krever at den er levende - den går jeg ikke bort fra selv om Sam og Espelig utgjør 2/3 av de tre vise menn :D

Wikipedia
A blog (a blend of the term web log)[1] is a type of website or part of a website supposed to be updated with new content from time to time. Blogs are usually maintained by an individual with regular entries of commentary, descriptions of events, or other material such as graphics or video. Entries are commonly displayed in reverse-chronological order. Blog can also be used as a verb, meaning to maintain or add content to a blog.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Inspirerende golf- og reiseblogger

Post by CharlieB »

Hadde store planer om å kommentere denne i romjulen, men Dagmar kom og tok det som var av strøm, nett og annet som trengs for å komme seg ut på internet.

Jeg ser ikke skillet i forhold til privat / redaksjonelt innhold. I praksis så kan en blog godt være drevet profesjonelt og under redaksjonell styring som regel med en personlig signatur. Anders Giæver i VG blogget i VG om USA når han var korrespondent der, jeg kommer i farten ikke på noen norske blogger med en redaksjonell signatur, slik Golf Digest gjerne har.

Utover det så er jeg svært enig med furu her.
Post Reply