WGC Match Play 17-21 februar

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Selv uten Tiger og Phil er denne turneringen et av årets absolutte høydepunkt. I år er det duket for en utrolig åpen og fin turnering. Her er åpningsmatchene.

Bobby Jones
Stricker vs. McGowan
Ishikawa vs. Sim

Karlsson vs. Sabbatini
Fisher vs. Jaidee

Harrington vs. JM Singh
Kim vs. Kuchar

Poulter vs. Leonard
Cabrera vs. Scott

En rekke strålende matcher. Ishikawa vs. Sim er fremtiden i golf. To glimrende spillere som ikke har vist sitt beste i år (selv om Sim var i toppen på Torrey Pines). Alle kan vinne sin match her. Til og med toppseedete Stricker kan få problemer mot McGowan. Fisher er veldig god i match, blir ikke overrasket dersom han går videre fra denne gruppen. Vinneren her møter vinneren av "Gary Player" i semi.

Gary Player
Westwood vs. Wood
Watney vs. Ikeda

Els vs. Moore
Goosen vs. Søren Hansen

Stenson vs. Crane
Yang vs. Kjeldsen

Ogilvy vs. Noren
Villegas vs. Dustin Johnson

Els vs. Moore er en match jeg gleder meg til. Er usikker på hva Stenson kan få til. Han er like troendes til å ryke ut mot Crane som å vinne hele greien. Villegas er ranket høyere enn Johnson men kan få problemer mot det som er formspilleren framfor noen på PGA Tour. Yang vs. Kjeldsen blir garantert mtachen med minst prating :lol:


Ben Hogan
Kaymer vs. Chad Campbell
V.Singh vs. Tim Clark

Garcia vs. Toms
Glover vs. Anders Hansen

McIlroy vs. Na
Jimenez vs. Wilson

Allenby vs. Hanson
Donald vs. McDowell

Kaymer gjør kort prosess av Campbell. Det skal jeg sette penger på og får garantert ikke mye i gevinst :lol: Clark tok knekken på Tiger i fjor. Han er en kortslående hybridfyr som er vrien å bli kvitt. Kan gjøre det bra også i år. Garcia vs. Toms er fullstendig umulig å si noe om. Jimenez bør ta Wilson men engelskmannen blir ikke lett match, bokstavelig talt. Donald er i form og jeg tror han tar McDowell. Kanskje tar han revansje etter at han måtte trekke seg med skade i fjor? Til slutt har jeg ingen tro på at McIlory må spille mer enn 15 hull mot Na.

Sam Snead
Furyk vs. Verplank
Mahan vs. Schwartzel

O'Hair vs. Dyson
Cink vs. Edoardo Molinari

Casey vs. Ames
Quiros vs. Weir

Perry vs. Gay
F. Molinari vs. Zach Johnson

Furyk tar raskt skalpen til Verplank, sistemann som kom med i WGC. Jeg liker Schwartzel men tror desverre at han ikke klarer å hevde seg her. Håper han motbeviser det. I denne gruppen er det flere toppspillere som jeg er usikker på. Cink, Johnson, Perry og O'Hair - jeg våger ikke å si mye om dem nå. Quiros vs. Weir blir gøy å følge. Den lille canadieneren med hybridene slår to slag for hvert Quiros slår. Han driver vel i snitt 60-70 meter lengre enn Weir.

Sendingene kan dere uten Viasat Golf følge her.

Mer info om bane osv. kommer trolig senere i kveld.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by Kaffekannen »

Match er gøy, både å følge med på og å spille. Håper jeg får spilt en del mer match i 2010 enn i niern
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Høydepunkt fra 2009


Historiske høydepunkt fra WGC Match Play
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Stenson trakk seg etter ett hull mot Crane. Har influensa.

Allenby tar fullstendig knekken på Peter Hanson. 5 up etter 13. Er vel egentlig ikke overraskende. Allenby har vært god i 2010, Hanson har vært usynlig.

Francesco Molinari er 2 up etter 11 mot Zach Johnson. Det vil nok bli regnet som en bombe hos amerikanerne men vi vet at Molinari kan spille utrolig bra.

Mike Weir er 3 up etter 6 mot Quiros :shock:

Edoardo følger opp brorens spill og tok første hull mot Cink. Molinari vs. Molinari i kvartfinale?

Adam Scott er 3 up etter 10 mot Cabrera. Syns det er litt overraskende. Angel må ha vært favoritt i denne matchen.

Ogilvy viser Noren hvordan match skal spilles og er 4 up etter 10.

Sendingen begynner kl.20.00 på Viasat Golf.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

McIlroy 2 down etter 11 mot Kevin Na :!: :!: :!: Krise :cry:

Quiros 6 down etter 9 mot Weir :!: Nesten like mye krise :cry:

Trøster meg med F.Molinari som ser ut til å ta Z.Johnson. 2 up etter 14.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Allenby vs. Hanson 4&2
Donald vs. McDowell 2&1
Gay vs. Perry 2&1
Ogilvy vs. Noren 7&5!

McIlroy er 2 down etter 13........

Weir vs. Quiros 8&6 :shock: Fullstendig utklasset av den lille canadieren som står feil vei når han slår.
Villegas vs. D.Johnson 4&3 Litt overraskende. Mulig Dustin er sliten.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

McIlroy tok seieren på siste hull... Puster lettet ut her.

Scott vs. Cabrera 3&2
Wilson vs. Jimenez 3&2
Casey vs. Ames 5&4

F.Molinari vs. Z.Johnson er lik etter 20 hull.
E.Molinari er 3 up etter 10 mot Cink.


"McIlroy kan være en joker. Er mulig for han å slå Oliver Wilson" Flatland har full peiling :lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by kevin »

Litt overraskende at Stenson måtte bryte,da må han ha vært dårlig. Han har fått en dårlig start på sesongen.

At Villegas slo Johnson er også litt overraskende,han har ikke vist mye bra heller. Men Johnson har spillt mye i det siste og er kanskje sliten som du sier

Ogilvy er en klassespiller og er min favoritt igjen,han liker denne turneringen. Molinari brødrene hevder seg bra
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

F.Molinari røk på det 23 hullet. Misset utslaget på par 3 og slo kort fra bunker.

Kuchar vs. Kim 3&2
Poulter vs. Leonard, seier etter 19 hull

JM Singh ser ut til å slå ut Paddy. 2 up med to igjen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by kevin »

Svakt av Harrington som heller ikke har hatt noen god start. Synes det er litt merkelig at han skifter utstyr etter at sesongen har startet,bytta vel putter nylig og leste at han har nye jern også nå. Kanskje ikke funnet seg helt til rette med det,begynner å bli en stund siden han spillte godt
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by AkE »

Rimelig håpløst å følge på golfchannel.com på nett syns jeg, er jo konstante reklameavbrudd. Er noe lei av amerikanske invisteringsfirmaer og forsikringsselskap!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by kevin »

He he,ja den er ikke spesielt bra,men her på hotellrommet i Malmø så er det så dårlig kapasitet på nettet at timeglasset står bare og snurrer...gleder meg til å reise hjem i morra og se det på tv heller :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

AkE wrote:Rimelig håpløst å følge på golfchannel.com på nett syns jeg, er jo konstante reklameavbrudd. Er noe lei av amerikanske invisteringsfirmaer og forsikringsselskap!
Se om du finner Sky eller BBC på en av linkene på siden jeg viser til i første innlegget.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Noe av det siste som skjedde i dag var at McGowan (#66 i verden) slo Stricker (#2) :D

Matcher i morgen;

Jones
McGowan vs. Ishikawa
Karlsson vs. Jaidee
JM Singh vs. Kuchar
Poulter vs. Scott

De største overraskelsene kom i denne gruppen. McGowan er nevnt. Fisher er normalt sterk i match og tapet mot Jaidee er overraskende. Vil også si at Karlssons seier mot Sabbatini ikke var helt ventet selv om svensken har vært bra i 2010. Singh (Harrington) og Kuchar (Kim) mener jeg også er overraskende. Poulter var forventet mens hans motstander Scott - han vet man aldri hvor man har. Han tok Angel i dag, hva kan han gjøre i morgen?

Skal det nevnes en favoritt i denne "gruppen" så må det være Poulter, med den svenske basketspilleren som outsider. Tror på Poulter vs. Singh og Karlsson vs. Ishikawa i neste runde.

Player
Westwood vs. Watney
Els vs. Goosen
Crane vs. Yang
Ogilvy vs. Villegas

Her utmerker Westwood og Ogilvy seg. Sistnevnte kan få problemer med Villegas i morgen men jeg tror han tar seieren. Crane vs. Yang er en svak match. Els og Goosen blir søvndyssende. Jeg klarer nesten ikke å se på dem uten å duppe av litt. Tror faktisk at Goosen tar seg en liten stående høneblund av og til. Ser i hvert fall slik ut på tempoet. Denne gruppen er helt klart mer åpen enn Jones. Tror på Ogilvy vs. Yang og Westwood vs. Goosen.

Hogan
Kaymer vs. Clark
Garcia vs. A.Hansen
McIlroy vs. Wilson
Allenby vs. Donald

Kaymer tok etter hvert knekken på Campbell men Clark blir vrien i morgen. Garcia er enda mer uforutsigbar enn Scott. McIlroy slet voldsomt mot Na og vant på siste hull. Rory og Kaymer skal egentlig være klare valg her men jeg er jammen ikke sikker. Satser på Clark vs. Hansen og McIlroy vs. Donald i neste runde.

Vinneren av Hogan møter vinneren av Jones i semi.

Snead
Furyk vs. Schwartzel
O'Hair vs. Cink
Casey vs. Weir
Gay vs. Z.Johnson

Brødrene Molinari hadde alle tiders mulighet for å gå videre men begge reiser hjem. Edoardo var 4 up etter 9 mot Cink men det gikk ikke. Casey er som i fjor sterk, han må regnes som en av favorittene i år. Furyk imponerte ikke mot Verplank men det har selvsagt ingenting å si i morgen. Positivt overrasket over Schwartzel. Har han noe å stille opp meg mot Furyk? Tror på Furyk vs. Cink og Casey vs. Johnson. Jeg blir overrasket dersom Casey ikke vinner denne gruppen.

Spådom for semiene? Casey vs. Ogilvy og Karlsson vs. Clark. Casey slår Karlsson i finalen.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Donald 4 up etter 9 mot Allenby. Rimelig bra ledelse for Luke. Han har kraften med seg i dag........ dårlig vits, beklager :oops:

McIlroy vs. Wilson er AS etter 10.

Casey er 5 up etter 7 mot Weir. Den matchen er snart over. Overbevisende start av Casey.

Clark 1 up etter 1 mot Kaymer. Jeg sa det i forrige innlegg og tror det fremdeles - Clark tar Kaymer i dag.

Ellers er det jevnt i alle matchene, de har tross alt nettopp startet.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Donald knuste Allenby 6&5. Svært overbevisende.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Wilson slo ut McIlroy etter 20 hull :!:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Schwartzel slo Furyk 3&2 :D Herlig :D

Ikke overraskende at Clark slo Kaymer.

Karlsson ser ut til å ryke mot Jaidee.

Noen som har mailadressen til Haugsrud slik at jeg kan sende ham noen ord om den gule Srixon Z-Star ballen? Er drittlei av at de gjør narr av Clarks ball.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17380
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by kevin »

Clark liker de har matchspill turneringene. Spent på Els-Goosen..AS foreløpig. Overraskende at Villegas slo ut Ogilvy synes jeg,kanskje spiderman er på gang nå
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: WGC Match Play 17-21 februar

Post by furu »

Kom noen overraskelser i går.

Jones
McGowan vs. Ishikawa :arrow: En av de få jeg tippet riktig var Ryo. Han er bare utrolig god. Stilen kan bli litt slitsom (ansiktet/hodet sitt på ballen og i overkant matchende antrekk).

Karlsson vs. Jaidee :arrow: Den tidligere fallskjermjegeren fra Thailand tok knekken på den vennlige, svenske kjempen. Jaidee viste bra form da han var 10 cm unna omspill med Westwood og Jimenez men dette hadde jeg ikke trodd. Sterkt av Jaidee.

JM Singh vs Kuchar :arrow: Verdens merkeligste golfsving og plattfot med fotformsko - det har ingenting å si. Jeev Milkha er god til å spille golf. Godt tippet av meg :D

Poulter vs. Scott :arrow: Engelskmannen med minst 1500 par sko tok som ventet knekken på Scott. Ikke mer å si om det. Poulter er fremdeles favoritt i denne grupppen.

3 av 4 riktig tippet :D


Player
Westwood vs. Watney :arrow: Westwood er litt ustabil så langt i 2010. Misset noen forholdsvis enkle putter i går og Watney overrasket her.

Els vs. Goosen :arrow: Els misset i omspillet og Goosen hadde et utrolig bra innspill på samme hull. Det var drittkjedelig å se på dem. Goosen er så forbasket sur at det er ekkelt. Riktig tips av undertegnede.

Crane vs. Yang :arrow: To spillere som ingen klarer å bry seg om. De var AS etter ni og Crane vant etter 8 par og en birdie på siste ni. Litt kjedelig golf av begge to.

Ogilvy vs. Villegas :arrow: Hadde ikke forventet at Camillo skulle slå Ogilvy. Selv om han også er en stjernespiller så må det regnes som en stor overraskelse. Fortsetter han med dette spillet så kan han ta hele turneringen.


Hogan
Kaymer vs. Clark :arrow: Noen vil kanskje kalle det en overraskelse men strengt tatt så var dette ventet. Clark er tøff i match men jeg tror ikke han har mulighet til å ta turneringen. Han har vist så mange ganger at han mangler det siste lille som kreves.

Garcia vs. Hansen :arrow: Garcia har vunnet to matcher uten å imponere. Var riktig nok 3 ned etter 5 men Hansen hadde til slutt en litt uinspirert runde. Nok en gang kan vi stille oss spørsmålet om Garcia er tilbake nå - før han bryter sammen fullstendig og taper neste runde :lol:

McIlroy vs. Wilson :arrow: Skuffende av Rory. Han har hatt litt ryggproblemer men kommer ikke med noen unnskyldninger. Golfchannel prøvde til og med å hinte om at det var problematisk å spille med Wilson som er veldig omstendelig og spiller tregt. Rory er en god sportsmann og klaget ikke over noe. Wilson vant pga. McIlroys dårlige dag - det er min påstand.

Allenby vs. Donald :arrow: Donald er virkelig god, han er en fantastisk spiller. 2009 ble nok et år preget av skader men 2010 kan bli et utrolig godt år for ham. Det må bli en seier snart men jeg tror ikke den kommer her. Endelig et riktig tips :D

Snead
Furyk vs. Schwartzel :arrow: Charl slo Furyk :D Herlig :D Stødig og bra runde med en del birdies. Furyk virket om mulig enda mer usikker på puttingen sin.

O'Hair vs. Cink :arrow: Cink snubler videre men det er jo det gode spillere gjør.

Casey vs. Weir :arrow: Casey har tatt begge canadierne med stil. Nok en klar seier. Imponerer med måten han kjører over motstanderen på.

Gay vs. Johnson :arrow: Gay var minst dårlig. Så lite av matchen men det jeg så var lite imponerende. I hvert fall fra Johnson.


Kamper i tredje runde;
Ishikawa vs. Jaidee
Møter vinneren av...
Singh vs. Poulter

Clark vs. Garcia
Møter vinneren av......
Wilson vs. Donald

Det er duket for Poulter vs. Donald i semifinalen. Hadde vært en fin match, håper det blir slik.

Watney vs. Goosen
Møter vinneren av.....
Crane vs. Villegas

Schwartzel vs. Cink
Møter vinneren av.....
Casey vs. Gay

Alt er klart for at Villegas skal spille seg til semi mot Casey.
Instagram @christianfuru
Post Reply